ORANGES

Sindiran terbaik

25 comments


kekalahan Harimau kepada Singa buat aku kecewa gila .. hey , tak penah aku stay depan TV semata-mata nak tengok bola tau .. tapi dah takde rezeki , takpe lah .. at least bermaruah .. pertahanan agak rapuh but thanks kat Safee Sali sebab jaringkan gol ..

ok , stop di situ tentang bola ..

aku ni jenis kuat jugak menyindir orang .. tak kira apa isu pun .. tapi kadang-kadang tengok tempat dan jugak .. kot nya orang tu tengah menangis teresak-esak takkan aku nak pegi sindir orang tak tentu pasal walaupun memang salah dia ..


tapi , aku boleh rasa sindiran aku baik punya .. sebab aku biasanya sindir tak straight to the point , tapi aku kaitkan cerita atau masalah yang sama seperti orang tu .. jadi , nak paham ke tak itu minda masing-masing punya keje untuk proses ..

biasalah , ada orang cepat paham kalau dia disindir .. ada orang jenis takde perasaan , memang sindir walau camne pun tetap buat bodoh je .. kalau jenis yang takde perasaan ni , aku syorkan cakap je direct .. biar dia ternganga .. err ..

sindiran tu perlu jugak untuk bagi peluang kat orang tu berubah .. dah kalau cara direct dia cepat kecik hati , so kita kena berkias lah sikit kan .. sindiran pun kena berpada jugak , jangan sampai cetuskan pergaduhan dan jadi musuh ..

try sindir aku meh , aku flexible .. kadang-kadang orang sindir aku boleh buat bodoh je , kadang-kadang cepat je touched .. well , it depends on my mood ..



notakaki:
kekecewaan tak hilang lagi .. tak suka Singa Celup ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

25 .16kg daun berguguran:

ct kektus said...

kalau orang yg mmg jenis lambat sikit, cakap kias ke, cakap direct ke, sama je tea. dia tetap buat blur. hukhuk

ct kektus said...

tapi kalau kite, kite jenis direct je. senang sampai kat orang tu. malas nak berkias2. ^^

iPai said...

heheh .. singa celup eh ..

mari sindir singapore laa ek ..

award lakonan atas padang !!

K said...

errr... tak reti nak sindir :P

Munn Jaafar said...

erm..kekadang perlu jgk menyindir ni..tmbh lak dgn org jnis yg xfhm bhasa @ body lnguage...so sound tepek je skali bg faham...kdg2 ckp elok2 pun xphm2 jgk..lampi kot...

gmbr tu mmg sindirin tpt! kehehe

*harimau ttp ensem dihati.

Suhazli said...

boleh disindir2 ni..tpi jgn terlalu laser..hehe

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahahaaa . agak2 terasa tak eh orang yang disindir tu ??

Unknown said...

nak sindir tea yang kuat tacink hahaa

Tea Dno said...

@siti kektus
haha. tau takpe. penat lerh camtu. tea ade kenal orang jenis camtu. =.="

Tea Dno said...

@siti kektus
hehe. tak sampai hati nak direct je salu. ^^,

Tea Dno said...

@iPai
hahah. marah la singaporean yang ada kat sini. (itupun kalau ada)

Tea Dno said...

@sergeant keroro
ngeh2. perempuan memang hebat nak sindir2 ni. ;p

Tea Dno said...

@Munna
yup. yang lampi tu yang payah.

gambar tu err. haha. memang dijadikan motif utama kot.

ye, memang hensem. **

Tea Dno said...

@Suhazli
haha of course. kang tak pepasal kita pulak dapat penampar. >.<

Tea Dno said...

@Wanz Mejuez
huh. lagi jadi bahan umpat oo nanti. laki lah yang kesian. hm.

stended la, fesyen tak kena gaya. nak pegi bazaar ramadhan je pun. huhu. tak sedar diri. **orang yang bercakap ni pun.

hopefully ramai boleh berubah bulan ramadhan ni. bukan untuk ramadhan je, tapi untuk sepanjang masa. :)

Tea Dno said...

@tia @ Ini Kisah Tia
haha entah lah. terasa kot kalau jenis pikap laju. kehkeh.

Tea Dno said...

@Bro ahmad
haha sindir lah. mood tengah okeh le. ;p

iPai said...

gambr ni, macam penah nampak je .. ceh tibe2 kan ..

Tea Dno said...

@iPai
err entah lah. sumbangan pakcik google. huhuh.

Mr.Superman said...

singa pondan..hahaha.

xpun kunsa.wawawaaa..;))

Mr.Superman said...

owh..abg x bole disindir.sbb abg akn pusing dan prg dpn2 org tu smbil ckp "apa kau ckp td?"


mke ttp cover macho ok.hahahaha ;))

Tea Dno said...

@Abang Stalker
haha. harimau jugak yang tulen kan? ngaum sikit. kehkeh.

Tea Dno said...

@Abang Stalker
wah sensitif jugak ni. hee.

sekali orang tu cakap, "eh, saya tak sindir abang lah, saya sindir orang yang kat sebelah abang tu."

haa? kehkehkeh.

abglan said...

sindir menyindir amalan mulia (eh yeke?)

Tea Dno said...

@abglan
haha coy! ;p