ORANGES

anggapan kepada blogger

29 comments


aku selalu mengalami kekeliruan identiti kekeliruan kat para blogger ni ..

keliru yang bagaimana dan mengapa ? yelah , ni kiranya 1st impression dan expression aku kat satu satu blog tu .. di mana kejadian ni berlaku ke atas blog yang baru pertama kali aku singgah dan baru nak kenal tuan punya tu ..


blog yang ala-ala macho , tampak cool , header bergaya .. aku terus je anggap blogger tu seorang lelaki .. tengok nama , wahh macam ganas je .. sekali bila dah kenal-kenal , lorh perempuan rupanya .. aiyaa salah shoot ..

kalau sebaliknya pun ada jadi .. bukan tak penah aku jumpa blogger lelaki blognya pinkish , girlish gitu .. macam blog aku .. tapi bila tengok penulisan nampak pelik , macam jantan .. huhuhh , memang sah bila dah selidik ..

kadang-kadang , tanggapan kita sendiri memang salah .. bukan sume boleh betol , agak-agak lah kan kalau tak penah buat silap .. bukan manusia namanya tu .. huhuhuhhh ..


ada sebab jugak kan , kenapa aku terus je assume blog tu tuannya seorang lelaki ke perempuan ..

  • nama kat profile aku suka nak kenal pasti
  • header tertempek untuk bagi aku konfius untuk cam jantina
  • ada apa perempuan pakai gua *aku le kadang-kadang tengah bengang*
  • lelaki pulak guna I di dalam entry .. ehh
  • memang takde tulis jantina kat profile

tapi , blog lelaki yang pakai unsur pink memang susah nak jumpa .. ada pun sikit lah , jiwa nya mesti lembut kot tak pun penuh untuk tuto .. blog perempuan yang pakai unsur ganas ni memang banyak seyhh .. ganas gitu ..

sebenarnya , tak kisah lah blog tu tuannya lelaki ke perempuan .. yang penting , bila ajak aku berblogwalking ke blog korang tu .. entry yang disampaikan tu memang betol masuk dalam minda aku ni .. tu yang penting ..




notakaki:
-nak pegi cari blog lelaki pakai unsur pink ni , dah lupa URL .. TT____TT
-sumber gambar seperti biasa , incik Google ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

29 .16kg daun berguguran:

Nasz said...

macam2 blogger dalam dunia blog ni. macam kat dunia sebenar je. kan? kan?

MOHD NASER.com

K said...

blog lelaki pink?? euww~

haha

Nurhasliza Nordin said...

Stakat ni tak jumpa lagi blog laki kaler pink. Ada jugak upenya ye. Ehehe.

Tea Dno said...

@NasZ
haah. sebab dh tentu org dlm blog ni pn org sebenar. kehkeh.

Tea Dno said...

@sergeant keroro
haha. ;p


nasib tea bkn lelaki nk euww euww. ;p

Tea Dno said...

@Nurhasliza Jeffry
ade jgk. kalau dh jumpa url blog dia tea announce 1 dunia. hahahh.

Nazzue said...

Rasa2 saya lelaki ker perempuan? Certeka2... :p

nabilah_2908 said...

betul la...sy pun adakalanya tersalah anggap juga...

biasanya blog yg dirasakan milik seorang lelaki rupa2nya perempuan...

gambar profile pun mcm lelaki...nama pun ala2 lelaki...tu yg payah sikit nk agak.. ;)

Tea Dno said...

@Nazzue
ahaa. lelaki le. gabung nama dgn wife, betol tak? ;p

Tea Dno said...

@nabilah_2908
hahah tahu takpe. kehkehkeh.

ct kektus said...

haha. mau tengok jugak blog lelaki pink tu cari sampai dapat tau tea.

tapi kan, macam pernah nampak. tapi dah lame. siapa punya entah. ;)

Tea Dno said...

@siti kektus
haha tu lah pasal. kurg aktif kot. >.<

Tea Dno said...

@Wanz Mejuez
takleh blah! haha.
memula masuk dh agak dh lelaki. dan konfem! konfem kan? xDD

Munn Jaafar said...

ada je blog lelaki color pink...p search didi fabulous...dulu la...skrg xtau la kot dia xtkr... =)

Unknown said...

blog bro ahmad macam blog perempuan ke tea..cam sindir bro je..d

Tea Dno said...

@Munna
haa tu dia. jap nk search. ;)

tengs yah.

Tea Dno said...

@Bro ahmad
haha bukan bro lah. blog bro tea mmg dh tau dr awal memang konfem lelaki. ;) ;p

iPai said...

coretan terakhir ? hhehee

Ezad Skytech said...

kena selidik betul2 tu..kang salah terjah..tersilap habis la..heee~

Unknown said...

aduhh tea silap letak iklan hmm

Tea Dno said...

@iPai
huih apakah? >.<

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
tersilap kita yg malu sendiri. heee.

Tea Dno said...

@Bro ahmad
salah letak? >.<

abglan said...

Ha ha ha... walaupun Tea tak kata blog bro ahmad camtue, aku dah tepikir dia dah bila baca entry nih kih kih kih! :D

iPai said...

@Tea
alamak .. tea tak paham .. coretanterakhir.blogspot pula macam mana kalau direfer kepada post tea ni .. heheh

Tea Dno said...

@iPai
oh belog abg stalker. kehkeh. jgn le refer. aiyakk. >.<

hot hot hot. ngeh3.

Tea Dno said...

@abglan
errr. no kontroversi please. ;p

Mr.Superman said...

walawei...guwa tersedak korg duk ngumpat2 guwa.

HAHHAHA ;)

owner lelaki,blog berjantina prmpn.klu mengata perghh...mcm cili pdsnya.kui3 ;P

Tea Dno said...

@Abang Stalker
haha taktau taktau. mana ade ngumpat. ;p