ORANGES

Pilihan yang betul untuk sukses !

14 comments


pemilihan nama dekat profile kita , nama blog dan URL blog yang betol sesuai memang senang untuk orang ingat dan singgah blog kita selalu ..

tak betul ke ?

bagi aku betul je .. biasanya , orang yang drop komen kat blog aku .. aku mesti nak singgah balik , dan aku nak singgah cara cepat mesti aku nak taip nama diorang je .. *sengalness*


nak pilih URL blog kena sesuai kalau orang nak ingat .. lebih bagus kalau dekat-dekat dengan nama dekat profile kita ataupun nama blog ..

blog aku ? memang hancus le ..

nama dekat profile: Tea , bakal ditukar ke Tea Dno bulan Ogos ni .. (nak ikut nama FB dan Twitter)
nama blog: Secret Propaganda
URL blog: http://www.tehuzz.com

contoh blog yang aku jumpa okeh dan senang aku nak ingat untuk lawat selalu lah kan .. abang beben , http://www.benashaari.com , abglan , http://abglan.com .. Siti Kektus , http://sitikektus.blogspot.com ..

tu antara contoh lah .. banyak lagi sebenarnya ..

sebenarnya , masa pilih nama domain .. aku ada 2 nama yang nak dipilih .. member skolah aku dulu suka panggil tehuzz dan tehuzz pun aku rasa senang ingat (lah kot) .. sebab tu lah ..

kalau nak tukar nama blog pulak ? haish , dah dari dulu aku guna nama tu .. rasa malas je nak tukar , kang bukan korang yang pening tapi aku yang pening tak pasal-pasal ..

so , to those yang nak create blog baru tu kan lainkali .. timbang-timbang lah 3 aspek tu  .. pemilihan nama yang pendek , unik , dan berkaitan ..



notakaki:
nak buat blog baru , tapi taktau nak letak benda apa dalam tu .. kahkah ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

14 .16kg daun berguguran:

K said...

hahaha, sama lah dengan keroro XD

Unknown said...

tips yang menarik tea..tapi kita ni dah terlajak perahu kan...:)

iPai said...

ala tea, dulu kan, kita nak letak ipai je, tapi dah ada org guna ..

lepas tuh kan, tak tau kene fikir pasal kriteria ni .. uhuhuh

pakai main hentam je namanya

Mr.Superman said...

bru ingt nk letak

http://kasihkuabadiditasikbirubersamabungayanglayu.blogspot.com


:D hahaha.style abes r.

Tea Dno said...

@sergeant keroro
haha. sepesen je kita. tea baru skang nak pikir yang tu. haha.

Tea Dno said...

@Bro ahmad
takpe. terlajak perahu buat blog je kan. kehkeh.

Tea Dno said...

@iPai
iPai punya kategori okeh lagi lorh. still senang nak ingat. just tambah -ans tu je. ada kaitan lagi.

Tea Dno said...

@Abang Stalker
haha melampau seyh. ;p

Ezad Skytech said...

masa mula2 buat blog mana fikir semua tu..main letak je..hee~

ct kektus said...

penat jugak sebebnarnya nak cari nama blog dulu. naik tensen pon ada. sobs.

ct kektus said...

tea, dno tu sape? ayah? ke pakwe? hoho




*tak menahan seh url abg stalker. haha

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
sama lah kita. main amik mana best je. kehkehkeh.

Tea Dno said...

@siti kektus
huhuh. susah jugak ekk. sampai tensen tu. tapi takpe, orang ingat blog tu. ;D

Tea Dno said...

@siti kektus
err pakwe? haha, abah tea lah. ;)

tau takpe. huahuahua.