ORANGES

"arwah baik orangnya .."

32 comments


Pensyarah X: Ni mana pegi Ibr ni ? Tak datang kelas lagi ..
Zula: Entahlah , tertidur lagi lah tu kot kat bilik ..

Syuna datang menyampuk lalu terus berkata ,

Syuna: Arwah seorang yang baik semasa hayatnya ..
Kamikaze: ...


kenapa aku highlight kan kat ayat atas tu ? sebab aku cukup tak berkenan .. orang yang dimaksudkan bukan dah meninggal ke apa .. cuma tak menghadirkan diri untuk sesuatu events , kelas or what-so-ever lah kan ..

benda ni serius penah terjadi kat hidup aku sendiri .. dan aku yang menyaksikan .. kalau ye , dah tak suka dengan seseorang , reputasi orang tu .. jangan lah sampai drop kan gitu sekali .. arwah dikatakannya untuk orang hidup ..

bila kita cakap orang yang masih hidup itu sebagai arwah , apa maksudnya ? nak suruh dia mati cepat ke ? kalau ye nak bergurau sekalipun , kena tahu batas jugak .. hati orang lain kena sama jaga ..

kawan aku , ye .. dia alim orangnya .. dia memang tak suka bila benda camni dipermainkan .. so , bila disebut si budak ni sebagai arwah .. memang kawan aku ni akan pandang semacam je menunjukkan protes ..

hati-hati bila berkata-kata .. nak bangga dengan kebaikan diri sendiri memang tak salah , tapi jangan sampai menjatuhkan semangat orang lain untuk terus hidup dan mencapai cita-cita ..





notakaki:
-nama telah diubahsuai untuk keselesaan ..
-lama tak dengar khabar seorang classmate ni ..

------SAMSUNG GALAXY SII------
------PROTON INSPIRA------
------DiGi SUPER RELOAD YOUTH------
------TOYOTA VIOS------
------SAMSUNG CORBY II------
------DiGi iPHONE 4------
------MAXIS PREPAID DATA ROAMING------
------DiGi SONY ERICSSON W8------
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

32 .16kg daun berguguran:

H.J said...

nama sebenar apa eh?hehe

Ezad Skytech said...

pernah jugak terjadi situasi macam ni...masa tu ada classmate yg tak hadir kuliah...ayat tu yg disebutnya...benda2 macam ni boleh pulak dipermainkan...

rasa nak hempuk je org yg ckp macam ni...nak bergurau pon tgk2 la org sekeliling kan..=_=

Tea said...

@H.J
haha. perlu ke tau? :P

Tea said...

@Ezad Skytech
tu lah pasal. agak2 la, ade org sensitif bnd cmni. cm tea lah. huhu.

MisS HoNeY said...

main2 ja dieowg tu kan..main ckp ja..

Ezad Skytech said...

mungkin dorang pk ni semua sekadar gurauan...tapi tak semua boleh terima kan...kena tapis la kalau nak berkata2...huhu~

Tea said...

@MisS HoNeY
tu lah. sume benda nk buat main. =.=

Tea said...

@Ezad Skytech
tau xpe. cuba kalau org lain kata dia arwah. tgk respon dia suka ke marah. haish.

Niena Pengembara Ilahi said...

ermm tu laa... suka bergurau sal mati...

Diana @ bilakukatacinta said...

salam kenal dear....hehee..depends on pernerimaan org..ade org tak kesah..suke jek digelar cam tuh..ade org sensitip yg amat,tp for sis...better cakap yg elok jek..takut nt boleh cari gaduh pulak

NasZ said...

betul tu..nak melawak ada batasnya..boleh jadi ingatan kepada rakan2 lain..

MOHD NASER.com

Bro ahmad said...

gurau sampai bab kematian..tak elok la,

Tea said...

@Niena Pengembara Ilahi
entah ape2 nk jd kann. hmm.

Tea said...

@Diana @ bilakukatacinta
salam kenal. hee. tu lah, utk selamat. ckp biar berpada.

Tea said...

@NasZ
agak2 mulut tu, nt xpepasal kena cili. haha.

Tea said...

@Bro ahmad
tau xpe. hmm.

nabilah_2908 said...

telajak perahu boleh diundur..terlajak kata.... ;)

sebelum nk berkata2 tu..kena fikir dulu baik buruk..cuba kena kat diri sendiri..msti tk suka kan..?

moga menjadi iktibar pada kita semua.. :)

Munna said...

eh ada jgk org main2 gurau mcm tu? tak patut betul.

siti kektus said...

aish, nak bergurau pon tak bertempat.



cili aje mulut dia tu.

iPai said...

mak ai .. gurau kasar tuh ... sampai guna arwah plak tuh .. over sudah ..

Tea said...

@nabilah_2908
taktau lah kalau org suka kalau kenakan blk kt dia kan. hish.

Tea said...

@Munna
xsayang mulut kann.

Tea said...

@siti kektus
kalau ade jual time tu, blh aje. huhu.

Tea said...

@iPai
over sgt2. huhu.

iPai said...

karang ter-arwah betul2 plak ..

Tea said...

@iPai
tu lah pasal. baru dia tersentap agknya. haishh.

sergeant keroro said...

agak-agak la. nak menyampuk tapi macam entah pape jek.

Tea said...

@sergeant keroro
huhu. tu lah manusia ni.

Abang Stalker said...

abg kdg2 ske bt drama sdh dgn kakak stalker.

:P

Abang Stalker said...

abg ckp klu abg mati nti mst org sebut

"arwah abg stalker" err...jht gle abg.kesian dia.. :D

abg x de perasaan.ingat mati kn sunat.tp x pnh la brgurau kasar dgn kwn smpai mcmtu kn.melampau la.

Tea said...

@Abang Stalker
ngeh3. stended. tea pn suka. :D

Tea said...

@Abang Stalker
ish3. mau tak sedih plk kakak stalker tu abang ckp cmtu. jahat2. xDD

memang ingat mati perlu. tp takyah smp ckp cmtu plk dgn orang len. huhu.