ORANGES

suka atau sayang ?

1 comment

suka atau sayang ? ape yang korang rase bila orang lain tanye korang suka atau sayang ? haa . kalau kat aku lah kan , beza dua perkataan tu . mane same , dari segi ejaan dan sebutan pun dah lain , kan . hmm .

aku ni jenis susah nak sayang kat orang , tapi cepat suka kat orang . hah , camne tu ? maksud suka aku kat sini , bila tengok muka seseorang tu boleh buat aku suka kat diorang . ehem , bukan laki je okeh . kang kontroversi pulak . tapi kalau sayang tu , satu perasaan yang memang susah nak bina . aku mane boleh simply cakap sayang kat orang . lagi lak kat orang yang aku memang takde rase langsung . cehh .

bila dah sayang gile , memang boleh separuh mati wa cakap lu . boleh menangis setiap mase , dan lame-lame bolehlah join crew kassim selamat . hush2 . susah jugak sayang ni kalau nak banding dengan suka . kalau suka kejap2 je , esok2 lupa lah tu .

okeh , sayang bukan kat orang je . suka pun same . dalam definisi benda pulak , bila aku dah suka sesuatu aku mesti kena dapatkan jugak . dan bila dah sayang kat sesuatu barang tu pulak , aku mesti kena jage . memang jadi kepantangan lah kalau jadi hak milik orang lain pulak . "penat2 aku beli , kau pulak yang amik ."

kesimpulannya , kena suka dulu lah ek sebelum sayang ? HAHA .
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 .16kg daun berguguran:

Cik Wedges said...

betul2x...kena suka dulu baru sayang...kalau tak suka macam mana ada rasa sayang :)