ORANGES

sebab kita perlu malu

Leave a Comment

aku ni ade 1 problem .. malu tak bertempat .. even tak penah jumpa , atau benda yang takde kaitan .. otomatik aku boleh rase malu .. atau segan ..

sebagai contoh , haritu aku ade join Zulfattah punya segmen .. dan dia ade include soalan , idol blogger aku sape .. then , dia ade lah bagitau kat idol aku tu .. huh , dan aku ternampak .. tetiba je aku blushing .. aku pun taktau ape sebab aku jadi segan sampai macam tu ..

bukan tu je , semalam .. erk , semalam ke ? Munna ade buat review pulak .. dan tak semena-mena aku ter-blushing lagi .. kan dah tak pepasal muka ni bertukar merah kejap .. walaupun tak sebenarnya .. aku ni , tu lah .. serius , segan/malu tak bertempat .. bukan diorang ade depan aku ..


perasaan malu ni , memang bagus sebenarnya .. tapi biar berpada lah .. kalau jadi macam aku ni pun , susah jugak .. dalam ni je pun , kalau jumpa kengkawan blogger aku taktau lah jadi ape pulak .. mau aku pakai jubah , tutup muka sume .. huhu .. (ini bukan cobaan , ini betol-betol)

okeh , nak share sikit .. sebab kita perlu malu , sekiranya:
  • kejahatan kita dipamerkan kepada orang lain.
  • bila bertentangan dengan lelaki ajnabi dan tergedik-gedik di depan mereka.
  • meninggalkan suruhan Allah dan melakukan maksiat.
  • tak bersedekah sedangkan orang yang lebih susah boleh bersedekah kepada orang lain.
itu serba sikit .. (terasa diri ni kerdil je) ingat , jangan jadi macam aku .. malu tak bertempat .. tapi:

Nabi s.a.w bersabda: Malu itu sebahagian dari iman.


notakaki: aku agak pening sikit dengan entry aku ni .. =.=
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 .16kg daun berguguran: