ORANGES

aku benci muka aku sendiri !

7 comments


dunia serba serbi moden , tapi masih ramai yang tak bersyukur .. ye , tak bersyukur dengan rupa paras yang telah Allah SWT kurniakan kat kita .. tu pasal la ramai yang buat pembedahan plastik sane sini , cucuk botox lah .. ade lagi tu , sanggup admit "aku benci muka aku sendiri !" benci , benci kau pun .. mak bapak kita yang lahirkan .. maknanya kalau hodoh , korang salahkan mak bapak laa ni ? alahai ..

hmmm , muka tu anugerah Allah .. secantik , sehodoh mane sekalipun ade hikmahnya .. lain lah kalau gigi kau rosak sehingga mencacatkan .. muka terbakar separuh akibat accident .. itu diizinkan lah kalau nak buat pembedahan untuk memulihkan semula .. ini , dah cukup sempurna sifatnya boleh lagi pegi cucuk tang sane , cucuk tang sini .. tak cukup tu , pegi mintak pasang susuk pulak kat bomoh ..

cukup2 lah .. kita amik seminit dua , pikirkan semula ape kesalahan dan dosa kita sepanjang berada kat muka bumi yang sementara ni .. tak cukup ke ape yang dah ade pada muka kita ni ? aku bercakap camni sekalipun , bukannya aku perfect .. kerana aku pun ade melakukan kesilapan .. sekadar renungan ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 .16kg daun berguguran:

mazeermohamad said...

HEHE! semua ciptaan Allah indah2 la awak... :'P

JOM TRY!!! How To Add Flash Tag Cloud For Blogger!

Mr.Baiz said...

mr baiz bersyukur dgn ape yang mr baiz dpat..anda bagaiman?

Taufan Bin Ribut said...

biar hodoh luaran yg penting cantik dalaman ^_^


Entri terkini :hye,name saye fifiey.saye sasau kalau dengar lagu

Watch my video song!!

She's Gee said...

terpedaya dgn nikmat dunia... susah susah... (",)

Tea said...

@mazeermohamad
haa, betol2...

@mr. baiz
bersyukur, Alhamdulillah..

@taufan bin ribut
itu stuju! :D

@she's gee
itu lah pasal, pantang duit bnyk dlm poket.

Clara said...

Clara kdg2 rasa jelez tgk mke kaka clara.. jauh berbeza dr muka clara.. tp nak kte bcni tu, taklah.. cme cm.. Mine is not thats beautiful..

Ezad Skytech said...

jadilah insan yang tahu bersyukur..:)