ORANGES

jangan nak main2kan ayat-ayat al-Quran

3 comments
ini entry pantas , takde gambar diselitkan okeh ? hihihi .. haritu aku ade cite pasal kesian kat peminta sedekah kann ? okeh , itu kalau dah tak berkemampuan lagi untuk buat pekerjaan lain aku boleh terima .. mungkin anak2 dah abaikan mereka , okeh aku terima jugak ..

haa , tapi kalau cukup sifat sempurna anggota badan ? tak tua , tapi masih MUDA ! ohh , ape kes ni ? penah terjadi kat aku .. naik bas dengan member , tetiba ade sorang ni .. aku ingat dia buat amal jariah lah , bagi ayat2 suci al-Quran .. ucap terima kasih .. satu bas dari depan ke belakang dia edarkan ayat tu .. serius aku ingat dia sedekah kat kitorang ..

then , mase nak dia nak pegi tu , dia mintak rm5 kat tiap sorang2 penumpang dalam bas yang aku naik tu .. eik , err .. duit aku memang sangat2 cukup untuk balik ke kolej je time tu .. memang aku tak dapat nak buat pape .. bila kita dah kate takde duit , dia rampas balik ayat tersebut pastu siap marah2 pulak .. bukan aku sorang yang kena , penumpang lain pun ade terkena ..

aiseh , peringatan okeh ! jangan nak main2kan ayat-ayat al-Quran dengan cara camtu .. kalau betol nak mintak duit orang , buat cara elok sket .. janganlah kasar , pastu marah2 kami pulak .. kami ni bukan sentiasa duit berkepuk dalam kocek ye ..



notakaki: teringat sebab kes ni berulang mase aku pegi Carrefour tadi pulak ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

3 .16kg daun berguguran:

Jahidih Saili said...

hehe..sy pun pernah terkena kes yg sama..tp rasanya yg buat kt sy tu bukan org tempatan..

Tea said...

huih.. mmg bukan org tmpatan pun.. bila ckp mlayu, dia xreti pn.. huhu..

Ninie Dora said...

ninie pun pernah kena...
ishh dorg xpatut wt mcm ni...
xkan laa trdesak sgt sampai bnde mcm ni xbole nk pikir..