ORANGES

meniru gaya orang lain

6 comments
si Timah (bukan nama sebenar) sedang menulis sesuatu di atas kertas .. Limah pula melihat sambil berkata dalam hati , "pergh , cantek seyh tulisan dia .. aku nak jugak tulisan cantek macam tapi dia bukan rupa orangnya lahh .."

based on situasi kat atas , penah tak korang alami benda yang same ? sesuatu perangai orang lain yang nampak macam best je korang nak ikut ? kira meniru gaya orang lain lah .. korang ni , sumenya tak penah .. balik-balik aku je lah yang penah .. haish ..

biasalah , dah nama pun orang .. ade sifat dan sikap masing-masing .. macam aku , tak boleh la tengok orang tu tulis comel sikit , pandai banyak .. mesti nak ikut .. mase kanak-kanak lah okeh .. tapi , bila dah besar benda lain pulak yang aku nak ikut ..


hah , korang pikir ape ? bukan benda negatif okeh .. benda lain tu contohnya orang buat doodle aku nak jugak , belog ade flash header pun aku nak jugak .. blogger ade follower ramai , pun nak jugak .. erkk ? okeh , itu adalah lumrah manusia kan ..

bak kata , banyak benda lah orang lain ade kita ni nak ikut .. sampaikan cara penulisan , cara bercakap pun kadang-kadang terikut .. cara bercakap terikut mungkin pergaulan kita seharian .. berkawan dengan pelbagai cari seluruh pelosok negeri kan ..

gaya retis pun kadang-kadang kita tiru jugak .. tapi , ambik yang baik je dah lah .. yang negatif , check-in hotel sane sini , minum arak kat disko , merampok , ape sume tu jangan tiru pulak .. ambik yang keruh , buang yang jernih ambik yang jernih , buang yang keruh ..

kalau tak penah rase macam mane yang aku rase tu , sila pegi cari perasaan tu skang .. go ! go ! go ! haha .. lupa nak cakap , selamat pagi .. harini entry fresh , sebelum ni pagi-pagi auto-publish punya entry .. :P
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

6 .16kg daun berguguran:

Nasz said...

huhu..betul2..banyak saya tengok..hehe.

MOHD NASER.com

Unknown said...

dah fitrh kot... huhu...

Munn Jaafar said...

huhu biasa la budak2...pntg ape2 hal mesti nak..itu nak ni nak...^^

Tea Dno said...

@NasZ
kan, kann? hehe.

@Munna
biasalah, kanak2.. bukan diorg tau pe.. geram je la kdg2.. sbb takde ank sndiri lg.. haha..

Unknown said...

hahaha. sama lah. apa org ada kita pn nak jugak! ehheehe

Tea Dno said...

well, that is normal. haha.....