ORANGES

kepentingan dan kelebihan Alexa

16 comments



aku asyik update pasal Alexa , Alexa dan Alexa lagi je kann .. incik Nuffnang jarang pulak aku update kann ? alah sabar lah dear Nuffnang , buat masa ni bukan your punya turn .. HAHA .. okeh , sila bagi laluan untuk Alexa lalu ..

ape kepentingan dan kelebihan Alexa ni kat para bloggers yang dah lama mahupun baru bertapak ? kat sini aku story dari segi pandangan aku je lah , kalau ada silap sila inform aku laju-laju ekk .. diulangi , pandangan aku sendiri bukan sape-sape .. insaf taknak kopipes .. *cehh

1. Alexa ni penting untuk blogger tau kedudukannya kukuh ataupun tak .. dengan ranking dunia dan ranking Malaysia (if you're Malaysian laa) disediakan .. buat kita makin semangat nak naikkan kadar ranking tu dengan menurunkan jumlah nombornya ..

2. semakin tinggi ranking kita , semakin kita dipercayai untuk diletakkan dalam carian search engine macam Google .. (yeke ?) mungkin , sebab blog tu dah mempunyai nilai yang bagus pada pandangan Alexa .. konfem lah kalau main SEO gempak-gempak je hasil kan nanti ?

3. korang mementingkan pagerank berbanding Alexa ? aku lagi pentingkan Alexa lahh kot , sebab pagerank aku sangat teruk .. tapi , kalau pagerank sangat bagus , ranking Alexa sangat teruk pun useless tau .. dan vice versa lahh (eh , macam aku je .. =.=) .. okeh , dua-dua sama penting .. sebab mereka saling support 1 sama lain ..

aku nak cakap banyak-banyak pun tak guna sebab ranking aku masih berjuta-juta .. dalam Malaysia ada lah nombor yang cantik walaupun sangat beribu .. oh ye korang , buat lah review sket untuk blog aku ni .. pegi je klik kat gambar atas sekali tu .. thanks ekk ..


notakaki:
join CHURPCHURP cepat-cepat jom!
dah join , jom lumba dengan aku kat The Night Race ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

16 .16kg daun berguguran:

Anonymous said...

it best to say that all your opinions are wrong :)

Unknown said...

tea punya ranking sekarang ni
1,238,763
3,171

wow hebat ahmad nak kejar tea nih^_^
jom sama2 maju huhuhu
baca entri baru ahmad yang bertuah ni

iPai said...

uhuhu .. bab ni memang aku kureng .. masih tak jumpa source yang aku leh paham betul n guna tools dia ..

Unknown said...

dua-dua penting kot. hehehhhee

Niena Muhammad said...

ok la tu.. akak punye alexa pn xcek2 lgi hehehe

iPai said...

eh takleh publish komen lagi ek ?

Tea Dno said...

@Anonymous
thanks for ur opinion on me mr/miss/mrs anonymous. I really appreciate it. :)

Tea Dno said...

@Bro ahmad
eh jgn kejar. tea lari tekedek-kedek je. huhu..

Tea Dno said...

@iPai
xpe, tea pn masih blajar. mrangkak2 nk tau sume ni. that's why adenya pandangan tea sendiri. nt dh btol konfem bwu leh cite lg. :)

Tea Dno said...

@EYFAalias
hehe, btol gk ckp eyfa tu. tenkiu.

Tea Dno said...

@niena shopping2u
ngeh2. p la check. akak pny blog lg hbat dr tea.. :)

Tea Dno said...

@iPai
err, dah publish ni. heheeh..

iPai said...

nak belajar mane alexa tools ni ? dia hanya sebagai indicator je kan ? boleh improve juga ke ?

Tea Dno said...

@iPai
kne blaja ke bnd ni? xpasti laa.. huhu.. nk improve-kan rank alexa ni, kne rmai visitor dtg belog kte ar.. trafik up up up, ranking pn makin cantik nt.. :)

iPai said...

owh gitu .. ok2 .. faham sikit2 ..

Tea Dno said...

@iPai
banyak blogger teror, pegi tny diorg ekk nt. :D