ORANGES

hidup ni kena ade upah ?

2 comments

okeh , perlu ke setiap benda yang kita lakukan dalam hidup ni kena ade upah ? upah lah , for example pegi ke kedai nak upah .. tolong basuh kain , okeh upah lagi .. hah , perlu tak ? aku rase perlu untuk sesetengah perkara je lah kot .. kalau sume benda nak berupah , alamatnya pihak lagi 1 boleh lingkup arr .. huhu ..

aku admit , yang setiap benda aku lakukan memerlukan upah .. prinsip aku , mane ade benda free dah dalam dunia ni .. even nak masuk tandas pun kena bayar .. err , okeh .. memanglah gitu , tapi aku masih ade lah sikap perikemanusiaan .. takkan sume benda nak buat , "okeh , bayar dulu .. " tak ke melampau macam tu ?


biarlah sesuatu yang kita buat tu berlandaskan keikhlasan .. macam cinta , takleh nak kena upah kan ? mane boleh beli cinta tu kan .. family pun , tak perlu duit kan untuk dapatkannya .. haa , kira tak sume benda lah kena ade upah atau duit ni ..

kadang-kadang , nak mintak upah lebih-lebih pun segan sebenarnya bila buat sesuatu keje tu .. mane taknya , ibu kita lahirkan kita mintak upah tak kat kita ? takde pun kann .. mereka ikhlas lahirkan kita ni .. pastu dok besarkan kita , bagi makan , siapkan pakaian .. kita pulak mintak lebih-lebih .. malam-malam mintak upah susu .. haa , camtu pikir-pikirkanlah ..



notakaki: tapi kalau takde duit sangat , tak salahkan mintak sikit je upah ? kihkihkih .. ;)
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 .16kg daun berguguran:

Nasz said...

upah itu kadang2 perlu untuk menghargai kerja. tapi ikut perjanjian telah dipersetujui.

DENGKI ...

Tea Dno said...

betol, betol. nak lebih, ketok nakk? hehe.