ORANGES

kubur

13 comments



pagi tadi , aku pegi ziarah kubur .. kubur sape ? kubur arwah atok aku .. hmm .. dah lama tak pegi ziarah .. nak harap orang lain ziarah sape je , kami-kami yang keluarga je lah yang datang .. biasalah tanggapan orang , yang dah pegi tu biar je pegi .. takyah kenang-kenang .. tapi , tak kenang sampai tak ingat nak ziarah kubur sedekah al-Fatihah ekk ? hish ..

tetiba aku rasa macam tenang pulak pegi kubur tu .. heh , pelik kann ? tapi , memang serius aku rasa calm gila , bila keadaan kat situ senyap je .. tak macam suasana kat tengah-tengah bandar , hu ha hu ha sane sini .. masing-masing tak sedar diri kalau dah ke disko , kelab-kelab tu sume .. tu lah , kita ni tak sedar hidup kita ni tak tentu panjang mana ?

tenang , tenang jugak .. tapi kat dalam tu takde sape yang melainkan Allah dan makhluk-Nya yang telah diberikan tugasan .. haish , sehari-hari dalam hidup ni , dah bape banyak dosa kering dan basah dah kita buat ? aku pun tak mampu nak pikir , konfem tak jalan sume benda aku nak buat .. aku pun , buat sesuatu benda taknak pikir-pikir mane baik buruknya ..


sikit nasihat untuk orang lain dan diri sendiri .. renung-renungkan .. k , bubui .. :)
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

13 .16kg daun berguguran:

sergeant keroro said...

kat kubur memang rasa tenang, mungkin sebab di situ kita akan kembali menemui Yang Maha Esa.

nice sharing :)

...Minah BluR... said...

ouww,,, paham da paham hehehe
thanx taw.

kite semua akan mati satu hari nanti

Bro ahmad said...

elok ziarah kubur ni,buat kita dekat dengan allah..nk nasihat diri sendiri,

Tea said...

@sergeant keroro
mungkin lahh kann. :)

Tea said...

@...Minah BluR...
k. welcome. hee..
yup, bila dan di mana hanya Allah yg tau.

Tea said...

@Bro ahmad
same lah. muhasabah diri. :)

Nazzue said...

Selalunya orang hanya sedar seketika...lepas tu buat balik...so kena selalu ingat mengigati....kan3?

Lepak sambil bersantai di NazZue.com
Entri terkini: PSM Hidupkan Fahaman Komunis

Sunah Sakura said...

cukuplah kematian itu sebagai satu peringatan... :)

tia @ Ini Kisah Tia said...

bersedia dan tak bersedia je ..

Tea said...

@Sunah Sakura
ye, betol. :)

Tea said...

@tia @ Ini Kisah Tia
kalau ikutkan, mmg xsdia. sbb amalan xckup. hmm...

niena shopping2u said...

erm..bla ke kubur kte rasa tenang sbb, kte teringat Allah je msa tu.. tpi bila malam ?gulpp

Tea said...

@niena shopping2u
errr, kalau mlm2 jgn pndg blkg ye... huhuhu. siang blh laaa lg...