ORANGES

hipokrit

2 comments
ade orang cakap aku hipokrit .. ade aku kisah ? okeh , aku mengaku aku agak kisah .. kalau tak kisah , aku bukan manusia ye .. ingat tu .. tapi , hipokrit sebab ape ? ha , camni lah citenya .. nak bace tak , nak bace tak ? cehh , ugut dulu ye takk ..

hmm .. entry aku sebelum ni kan banyak unsur nasihat , ceramah agama bagai .. tapi , salah ke cara aku buat camtu ? aku bukan ingatkan orang lain , sebab tu untuk ingatkan aku jugak di masa-masa akan datang .. tak salahkan manusia nak menyampaikan ilmu dakwah kepada sesape je ? asalkan benar ..

okeh fine , aku tau ilmu aku sendiri masih tak cukup .. pakai tudung pun still on off .. tapi , tak sume boleh berubah sekelip mata .. kalau aku bertudung litup kerana terpaksa , aku dapat pahala tak ? tak kan ? same jugak macam skang ni .. aku tak kata aku betol , tapi korang pikir lah .. masing-masing dah besar , bukannya kecik bayi lagi ..

bukanlah selamanya kepala aku ni bogel tak bertudung .. tapi aku masih mencuba .. ape guna kalau aku pakai tudung , tapi aurat aku tak sempurna ? aku taknak jadi mangsa cemuhan ..

"pakai tudung , tapi baju nampak spare tyre sane sini .."

atau ,

"eh ape ni ? bertudung , tapi serupa macam bogel je .."

aku kena betolkan niat aku bertudung papehal pun .. aku taknak pakai sebab orang , aku nak pakai sebab Allah SWT .. lantak koranglah nak cakap aku hipokrit ke ape ke .. tapi , doakan lah aku berubah sampai aku betol-betol mampu nak bertudung sepenuhnya , ikut suruhan agama .. :)
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 .16kg daun berguguran:

niena shopping2u said...

:)
xada gunanya bertudung andai berbogel
aurat wanita spt di dlm solat,dan xsemestinya solat bertutup spt memakai telekung tu.. manusia tdk boleh menghukum sesama manusia, waimah makhluk lain pun. tpi... manusia wajib menasihati jika ada prkara buruk brlaku dimatanya sbb tu tanggungjwb kte sesama muslim tpi xsemestinya mengutuk.

usaha utk berubah sgt bagus, moga berjaya :)
insyaAllah..

Tea said...

terima kasih utk nasihat. :)