ORANGES

kanak-kanak

2 comments
bila dah tua-tua ni , terasa pulak nak jadi kanak-kanak semula .. tapi , masa .. mane lah boleh putarkan balik ke belakang .. makin ke depan ade ar , esok esok dan esok umur kita pun makin meningkat .. hidup dan mati , sume kat tangan Allah SWT ..

duduk serumah dengan kanak-kanak .. cehh , duduk serumah ye takk .. HAHA .. okeh , bila ade kanak-kanak kat rumah ni .. kita boleh tengok perangai dan ragam diorang .. kadang-kadang tu memang rase geram , rase nak tampar-tampar je bila diorang buat perangai tu .. *kejam


tapi , cuba bayang balik ar kita masa kanak-kanak dulu camne .. lebih kurang je kenakalannya , tapi aku sopan la ye .. tak panjat sane sini , dah kata sopan .. HAHA .. grr , tak caye ke ? pegi tanya mak aku lah .. sume insiden mase kecik dalam 5 , 6 tahun tu kita ingat sampai lah harini ..

makin besar , makin banyak cabaran , dugaan datang menimpa kita .. tu lah kadang-kadang kita nak lari dari sume tu , mesti terpikir nak jadi kecik balik .. serius rindu derr time tu , takde benda nak pikir .. main-main dengan kawan je ..


okeh , skang aku terikut perangai sepupu aku yang umur 4 tahun ni .. biasanya ape yang dia nak dia akan cakap berulang kali .. dan skang aku nak cakap , "NAK LAKSA JUGAK , NAK LAKSA JUGAK , NAK LAKSA JUGAK .. " :P
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 .16kg daun berguguran:

EYFAalias said...

sama la kita. rasa mcm nk jadi bebudak balik. rindu :)

Tea said...

mmg rindu, tpp err xnk g skolah lg. hohoho...