ORANGES

Kenangan Antara Aku Dan Dia

6 comments


hey guys .. jom join segmen ni .. syiok banget sebab hadiah yang ditawarkan .. cukup best bagi aku yang tak cukup kumpul koleksi Coca Cola can glass haritu .. sob3 .. so , inilah peluangnya .. kalau korang nak join , macam biasa .. klik kat gambar tu je ..

by the way , penganjur bagi segmen ni ialah Spanar Buruk dan di-sponsor oleh Bro Ahmad serta Sy@f .. ehem , warna gelas yang aku nak kalau ditakdirkan menang ? dah tentulah PINK okeh .. :)

kenangan aku dan dia ? sangatlah banyak , tapi aku ceritakan yang paling ringkas je lah ye .. aku ni sangatlah suka kat haiwan , terutama kucing .. Awi nama kucing aku , masa tahun 2003 sampai lah dia mati pada 2006 .. tak panjang umurnya , tapi sangat sayang kat dia .. paling senang nak ajar , sampaikan jadi gemok hari2 makan sedap2 .. hmm , masalahnya cuma 1 .. kerap bergaduh .. sampai turn ia bukan juara lagi , ia jatuh sakit akibat digigit di leher waktu bergaduh .. masa tu ia dah terlantar sakit , memang dah takleh nak buat pape .. darah sangat banyak mengalir sampai airmata aku sendiri mengalir .. ia mati kat rumah , sangat sedih waktu tu .. walaupun ia dah berbau dengan darahnya sendiri , tapi aku macam tak percaya ia dah mati .. rase baru sekejap aku dengan ia .. orang kata , kucing takkan mati kat rumah tuannya .. tapi , sape tau ? mungkin kucing aku tu sayang sangat kat kami sekeluarga kann .. sampai skang , mane2 kucing yang aku bela , tak pernah same dengan Awi ni .. tak penah pandai macam ia .. dan tak same ragamnya macam ia .. :(
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

6 .16kg daun berguguran:

Unknown said...

salam,
dari sponsor.
thank, sebab join segmen ni,
tahniah...
tunggu keputusan..k

biasanya kucing kalau nak mati dia berjauhan dengan tuanya..pengalaman yang sama.

Tea Dno said...

salam. :)
ok, im waiting.

www.myobw.com said...

contest oh contest lagi menjelma... mesti join! 'mudah2an tehuzz salah 1 pemenangnye!'

ronda ronda bersama tehuzz@myobw...

Spanar Buruk said...

salam ziarah dari penganjur kontes..
mmg bnyak kenangan kamu dan dia sayang..mcm kawan spanar gak..kucing dia mati..

tpi itulah kenangan terindah dlm hidup kamu..tunggu keputusannya nanti k..

Spanar Buruk said...

salam,spanar tgah baca satu persatu entry peserta dan tunggu keputusannya ok..rajin2 la jengah blog spanar k..sabar ye tea,pasni ada lgi yg lebih baik k..=)

Tea Dno said...

@Spanar Buruk
ok. ye, tea da ade pggantinya. tp, yelah kn. mana sama mcm yg dlu tu. :)