ORANGES

kejayaan takkan datang bergolek

1 comment
kejayaan takkan datang bergolek tanpa usaha dan susah payah yang kita kena harungi dulu kan ? mungkin ramai di antara kita harini nakkan kejayaan dengan mudah je . sampai kadang2 maruah diri pun tolak ke tepi . kalau nakkan kejayaan yang benar2 terasa puas di hati , cubalah guna jalan yang betul . tak perlu publisiti murahan ke ape ke . sebab kelak orang pun akan bukak mate siapa yang benar dan siapa salah . okeh ?




kita tengok sendiri , Nik Nur Madihah boleh dapat 20A dalam SPM . dengan usaha gigih , beliau berjaya kan . itu dah cukup , berkat dari parents , kawan2 , guru2 , dan orang ramai kita dah boleh berjaya . takkan ade makne nak berjaya bila disalahgunakan peluang yang dah terhidang depan mate .




contoh lain , Dato' Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah . seorang pakar motivasi yang memang boleh jadikan contoh lah . dia berjaya pun , ade dugaan dan halangan yang dah pasti pernah beliau lalui sepanjang nak tempah kejayaan dalam hidup . memang aku sangat suka pesanan , nasihat yang beliau bagi . boleh dijadikan panduan dalam kehidupan seharian .

nak berjaya ? takpayah nak jual dadah , pegi rompak untuk cepat kaya . takpayah nak guna 'orang dalam' untuk masuk ke sesebuah institusi . takpayah nak jumpa bomoh , suruh kasi orang lain jadi 'bodoh' . haish , pikir2kan lah untuk mase depan sendiri mane yang baik dan mane yang buruk .

by the way , aku tak suka blogwalking tetiba pop-up terima kasih , etc. etc. bertandang banyak kali kat skrin lappy aku . *tetiba .

sekian .


ini pun muka orang berjaya . *suatu mase nanti . insyaallah . doakan . :')




notanotanota: taktau ape yang aku mengarut arini .
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home