ORANGES

Study week minggu Nescafe ..

24 comments


nak hilangkan mengantuk kena buat apa ? kalau aku , jangan disorong buku lagi-lagi yang tebal amat tu .. nanti aku jadikan bantal .. kasi aku secawan air Nescafe pun relevanlah jugak ..

masa kat kolej , biasa lah .. nak exam , memasing mood , otak , perangai macam gila-gila sikit .. dah roommates aku sume memang kepala gila-gila .. lagi nak exam lagi macam-macam ..

so , dalam study week tu .. students biasanya bebas nak buat apa saja (tengok mood HEP) .. nak pegi unit jumpa lecturer ke , nak membongkang kat bilik ke , nak balik rumah ke (sila jangan buat yang ni) ..

bukan tu nak cerita lah .. aku nak cerita pasal Nescafe .. malam-malam biasanya kalau rajin memang stay up lah , nak study .. buat revision sama-sama walaupun tak sama kos ..

ada lah roommate aku sorang ni minum Nescafe bertin-tin , nak tahan mata dari mengantuk .. aku pun ikut lah bedal saja , dengan alasan aku dah biasa so selalunya memang takde efek ..


memang selalu minum dah takde efek !

mungkin agaknya masa tu omong besar sangat kot .. "alah , dah biasa kot .. minum pun , kejap lagi konfem tidur .." yelah tu tidur , aku berjaga sampai pagi tak boleh nak lelapkan mata ..

study nya ciput , main game je yang lebih kot .. lalalala .. moral: jangan nak gebang sangat walaupun betul dan jangan nak minum Nescafe banyak sangat .. kafein , tak bagus untuk kesihatan ..

yang aku dengar-dengar , orang kata Nescafe ni tak berapa elok lebih-lebih lagi golongan wanita macam aku .. auwww .. sejauh mana kebenaran , korang tanya kat incik Google sendiri ..

malas !



notakaki:
-orang lain sibuk U , aku sibuk matriks lagi ..
-Nescafe dengan kopi adik beradik je kan ?
-apa motif sebenar aku buat entry ni ?
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

24 .16kg daun berguguran:

Firdaus Life said...

nescafe is my drug :D

Unknown said...

huhu zmn aish dulu, kitorang minum pearl kacip fatimah yg cafein tu.. haha..mmg segar la smpi pg..dan bertenaga.. hihihihihih..

Unknown said...

kalau susah nak tidur..minum susu pekat manis tu..gerenti ngantuk punya..bro punya tips,

K said...

aku malas nak stay up, nanti bangun lambat, :P

Nasz said...

dulu bleh minum nescafe ni, tapi sekarang kalau minum, mesti migrain. tapi bedal gak.haha..

MOHD NASER.com

Rean said...

hehe dulu masa kt matrik pun layan nescafe gak tiap2 mlm :) syok minum sambil study..

Unknown said...

ade sesetengah org je yg takleh nak minum kafein

Ezad Skytech said...

betul tu..kdg2 minum Nescafe ni lagi makin ngantuk ada la..hahaa~

ct kektus said...

sekarang kalau minum nescafe tak leh telan dah yg 3 in 1 tu. kena buat yg nescafe o saje. ^^

ct kektus said...

buat nescafe o pnas. pastu makan ngan biskut kering. peh! mabeles. hehe :p

Tea Dno said...

@Freaky
huyoo drug tu.

Tea Dno said...

@Cik Aish
wah2. kacip fatimah tu. kehkehkeh.

Tea Dno said...

@Bro ahmad
minum susu tepung je, tak pun milo.

Tea Dno said...

@sergeant keroro
kero memang kuat tidur. ;p

Tea Dno said...

@NasZ
oh ada migrain. tak elok minum selalu. eh? haha.

Tea Dno said...

@iMBobo
memang syok pun. haha.

Tea Dno said...

@JIJI YU
haah. tau takpe. hilang nikmat sikit. lalala.

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
kehkeh. salah bancuhan kot? ;p

Tea Dno said...

@siti kektus
nescafe o kalau kaw memang syok laa. haha.

Tea Dno said...

@siti kektus
uih over benor. jap lagi nak study terus tertidur sebab perut kenyang. haha.

iPai said...

tp ada orang kata kopi ni memang bayak khasiatnya .. sampaikan orang barat menguwar-uwarkan bahaya ye kopi supaya orang lain tak minum

itu yg saya baca laa ..

tp memang saya jarang minum nescafe ... minum hanya bila nak drive jalan jauh sahaja

n saya tak suka study lewat malam .. pukul 12 sudah lelap .. uhuh

Tea Dno said...

@iPai
ohh patut lah agaknya jadi gitu kot.. huhuhu..

tea ikut keadaan.. slalunya stay up buat benda lain, bukan nak study.. huhu.. that's why mata lebam.. ==,

syuxer said...

better kopi..:)..

tapi better lagi teh..

tapi teramat better lagi kalau awk minum air putih heheh..

Tea Dno said...

@Syuxer
muahaha.. sesungguhnya itu lah yang terbaik.. ;p