ORANGES

Kelakuan tu kasi jaga sikit saja ..

18 comments


pernah pergi mana-mana majlis tak ? alah , paling simple pun pergi majlis kenduri kahwin lah .. dan seperti biasa , pelbagai ragam manusia .. (kebelakangan ni memang suka pandang sikap orang kat mana-mana pun)

sepatutnya bila dah dewasa (baca : tua) , kelakuan sendiri tu dah tak perlu diajar rasanya .. melainkan budak kecil itu lainlah sebab dah pada dasarnya budak , memang banyak lagi perkara belum difahami akal mereka ..

aku memang ada masalah dengan orang tak pandai jaga kelakuan dalam satu-satu majlis .. nak kata aku baik , memang jauh sekali lah .. cuma aku ni kaki complain , walhal diri sendiri pun tak berapa nak betul ..


bila dalam majlis , kalau ada orang tengah bagi ucapan .. kakak-kakak , makcik-makcik duduk bersembang tak henti-henti .. eh , dah ambil makanan dan tengah nak makan lagi pun tak habis lagi terjuih bibir tu ..

kalau tempat duduk jenis berhimpit-himpit .. prihatin sikit lah dekat orang sebelah , sikit saja aku minta bukan banyak .. duduk ni kasi kepit-kepit , nak terkangkang lebih sampai kaki bergesel orang sebelah apa pasal ?

lagi 1 hal aku tak suka .. dalam majlis biasanya ada makan-makan sikit .. ni jenis yang suka berasak-asak pergi rebutkan makanan .. gaya dah macam 10 tahun tak makan .. harap pakai baju saja yang lawa ..

memang tak sah kalau aku pergi even majlis kecil sekalipun tak dapat bersungut ni .. pasti ada saja tak kena .. takkan pula aku nak tutup mata tengok kelakuan macam ni ? kadang-kadang mulut ni direct saja cakap pada orang ni ..

aku pun selalu saja buat perangai pelik dekat majlis .. dah kalau orang boleh bercakap tak henti , duduk terkangkang , berebut makanan , aku pun boleh juga buat pe'el aku dengan gaya aku .. baru mereka tahu ..



notakaki:
waiting for something ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

18 .16kg daun berguguran:

aimi adilah said...

ahahah..... mmg pelik manusia skrg... skrg ni yg slalu aku tgk kt dlm masjid.... org dlm masjid bnyk kn berzikir.. nie ade mkcik 2.. cmpikn org tga azan pon dy msih menceceh je.. truk btl....

Bro ahmad said...

marah betul tea kuat tacink hehee..batak lihat makanan pun ada..berebut2 mcm majlis rumah terbuka, lagi2 hak sedap tu

sergeant keroro said...

haha, sabor jela. manusia memang banyak ragam :P

EYFAalias said...

ahaha. biasa la. manusia mmg macam2 ragam.

alif haris said...

hahaha .. bengang nmpak :D

tia @ Ini Kisah Tia said...

Tia tak menahan dengan kaki terkangkang tu . tak sopan sungguh (baca : perempuan)

farah hanim said...

hehee
biasa la tu
manusia xlepas dr nikmt yg ada
lebh2 lagi bab mknn
cam keblur xmkn 10 thun
kalo yg bt perangai tu org2 besr
memg minx penmpo agknye
hehee ^^

iPai said...

erk .. ganas tea ni .. hahaha

masing2 buat hal masing2 ek .. hahah ..

tp tetap garang ..

abglan said...

erm... panas kot, khemah makan kecik, tue yg jadi tak terkawal tue

Tea Dno said...

@aimi adilah
tak hormat azan namanya tu.. haihh.. apa lah..

Tea Dno said...

@Bro ahmad
batak ye.. bro lagi marah ni nampaknya.. memangnya.. macam dia je yang lapar.. hmm..

Tea Dno said...

@sergeant keroro
nasib boleh sabar.. kalau tak, dah katok kepala dengan tukul..

Tea Dno said...

@EYFAalias
tahu takpe.. sabor je lah ek.. haishh..

Tea Dno said...

@alif haris
standard lah.. lagi bab kaki tu kan.. dah orang sebelah tu lelaki.. tea ni perempuan.. haihh.. mau tak bengang.. ==,

tetiba emo kan.. hahaha..

Tea Dno said...

@tia @ Ini Kisah Tia
yang terkangkang itu lelaki.. tapi ada juga jumpa yang perempuan.. haishh.. memang tak sopan..

Tea Dno said...

@farah hanim
nikmat jangan disalahguna.. untuk kita sorang je.. org lain pun berhak.. lebih2 tu hak bersama.. huhuh..

Tea Dno said...

@iPai
ganas dan garang.. ok le tu.. kakakaka.. ;p

Tea Dno said...

@abglan
mungkin juga agaknya.. huhu.. sabar je lah..