ORANGES

Seronok di rumah menyambut kehadiran puasa ..

16 comments


harini dah setengah hari puasa untuk 1 Ramadhan .. terasa lain suasananya kalau nak dibandingkan masa puasa ganti ataupun puasa sunat .. yelah , masa tu sorang-sorang je .. kot ada pun geng dalam 2 , 3 orang je yang nak puasa bersama-sama ..

so , skang untuk tempoh sebulan .. sume orang yang memeluk , bergelar , mengaku sebagai Islam dah tentunya wajib kena berpuasa melainkan ada sebab-sebab yang membuatkan seseorang tu boleh dikecualikan untuk berpuasa .. kalau umur panjang , sila ganti tau !


aku tak tengok lagi keadaan kat Bazaar camne .. tahun lepas dekat kolej je .. so , memang meriah lah dengan bebudak kolej aku .. jumpa dekat Bazaar pun bertegur macam dah lama tak jumpa .. walhal , pagi tu baru jumpa dalam kelas .. *well , budak Sains Fizikal memang gila*

nanti , lepas Asar baru lah aku dengan adik aku *mentang-mentang cuti* slow-slow macam siput pegi Bazaar nak cari sikit kuih-muih .. err , yelah tu sikit kan ? kejap lagi bawa balik macam-macam .. nafsu menguasai diri , kang dah berbuka taknak makan pun ..

dan , kali ni macam bermakna pulak dapat puasa penuh kat rumah .. ho yeah .. err , memula nak bagi letak entry ni dengan juadah makanan .. tapi , tak pasal-pasal menambah dosa kan .. hah , ini niat pun dah ada .. huh , sedihnya .. TT____TT




notakaki:
minta maaf kat sume kalau aku ada buat korang sakit hati sebelum ni !
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

16 .16kg daun berguguran:

Bro ahmad said...

pergi bazaar cari makanan febret tea apa?...tea suka makan apa yea?

Tea Dno said...

@Bro ahmad
hee. takde plan lagi. tea suka makan apa, tak tentu lah. tp selalu makan murtabak, karipap. tu antara feberet lah tu. :)

bro suka makan apa?

iPai said...

wah2 .. tea nak g bazaar yang mana .. jom buat2 terserempak .. wakakaka

sergeant keroro said...

hehe, makan onde-onde jom :P

Tea Dno said...

@iPai
hahahh. tea pegi bazaar TTJ je lah. ;p

Tea Dno said...

@sergeant keroro
jum, jum. ;D

eh tunggu buka pose dulu lah. ;p

Abang Stalker said...

x puasa r ni kn?ABC

ptt r ada kudrat bt entri byk2.HAHAHA ;))

Abang Stalker said...

hrni abg x g bazar.sbb hrni abg yg masak. =='

hira said...

hahaha. saya pun mula-mula nak buat macam tu tapi tak jadilah. tambah dosa dalam diri je. huhu

Tea Dno said...

@Abang Stalker
amboi, sukasuki je. puasa lah! huhuh.

ABC ke, cendol ke, sume belum. ;p

Tea Dno said...

@Abang Stalker
wewitt anta lah ke rumah sket. :D

Tea Dno said...

@hira
buat yang macam mane tuh? *haha blur*

H.J said...

tengah sakit hati ni..ahaha..

Ezad Skytech said...

tak sanggup nak g bazaar..ramai betul tadi..hee~

Tea Dno said...

@H.J
haha apa pasal ni?

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
kehkeh takpe le, masak sendiri kat rumah. :D