ORANGES

Macam-macam ragam perempuan yang memeningkan ..

12 comments


jadi perempuan ni tak lah sesenang mana .. although aku sendiri perempuan pun , aku sendiri kadang-kadang mengutuk kaum perempuan sendiri ? tak percaya ? anda boleh korek any posts aku yang dah lepas ..

walaupun aku sendiri perempuan , ada masanya juga aku tak paham dengan kehendak dan kerenah perempuan .. adakah ianya bermaksud aku juga tak paham akan diri sendiri ? Allah knows everything more than us ..

#1 perempuan ni dah sedia kurus , tapi masih nak kurus
kalau aku boleh dikategori keinginan untuk kurus itu memang patut .. ini yang memang dah kurus , berat pun 40 kg , tapi masih nak turunkan berat badan kerana mengatakan diri sendiri tu , gemuk ! what the heaven ya ?

#2 perempuan ni dah cukup cantik , tapi masih nak mekap tebal
muka dah cantik , walaupun kulit sedang-sedang .. memang dah sedap mata lelaki memandang , boleh pasang niat nak buat isteri .. jadi , perlu ke nak letak bedak 10 kati , lepas tu dengan mekap tak nak kalah badut pula ..

#3 perempuan ni orang puji pun , tapi tak tahu menerima
ini aku sendiri problem juga .. contoh kawan siap puji cantik pakai baju itu , muka ayu bak bidadari .. tapi , masih nak menafikan .. ada juga yang terlebih-lebih (baca : over) .. terimalah pujian tu dengan kadar sederhana dengan berterima kasih ..

#4 perempuan ni tak faham lelaki , tapi lelaki pun tak faham perempuan
ada sikap lelaki yang kita (baca : perempuan) tak faham .. lelaki tak suka berkongsi masalah tertentu contohnya .. cuba fikir .. lelaki lagi tak faham bila emosi kita tak menentu .. sikit-sikit jadikan mereka (baca : lelaki) mangsa .. (aku juga)

tapi Kim Kardashian memang hot , aku pun jealous !

kesimpulannya , jadi perempuan ni lebih banyak tidak kurang bersyukur berbanding dengan bersyukur .. sebab tu , dalam agama pun lelaki yang lebih layak menjadi khalifah dan menjadi ketua keluarga .. (motif ?)

tugas perempuan ? jadilah peneman , pendorong kepada kaum lelaki untuk terus berjaya di dunia mahupun di akhirat .. jaga diri sendiri , jaga keluarga , jaga suami (kalau ada) .. sambil-sambil mengingatkan diri sendiri juga ni ..



notakaki:
aku menang lucky draw .. teruja babe ! entri aku yang dekat sini , sini , sini ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

12 .16kg daun berguguran:

Unknown said...

kna slalu brsyukur dgn nikmatNYA

Unknown said...

perempuan memang aneh..tea lagi aneh..mod bro nak cuti ni ! hmm..selamat tinggal tea

deeyamorten said...

aku pun selalu tak faham perangai diri sendiri. kadang kadang rasa menyampah dengan diri sendiri pun ada. huhu

perempuan memang sgt unpredictable

SoLy SoLicious said...

bersyukur la ape ade.... tea,baik tea chantek nak wet raye !! heeee...

K said...

perempuan memang rumit, HAHA

p/s : tahniah! :)

Nasz said...

entry macam ni la bantu saya nak fahami perempuan. hehe. thanx.

jemput ke blog saya ye?

MOHD NASER.com

abglan said...

Perempuan kan ade 9 nafsu, memang le banyak keinginan.

Ramai yang salah anggap bila sebut nafsu tu, ingat nafsu syahwat je.

Kekanglah nafsu dengan akal, nanti selamat dunia akhirat

Hanys Najib said...

itulah namanya perempuan..haha

btw, SALAM AIDILFITRI! XD

ct kektus said...

perempuan mmg byk ragamnya tea. ;)

Cik Amni said...

part yang puji2 tu memang betul.. bukan apa.. malu.. hahahhaa

Unknown said...

perempuan mmg mcm tu. dah cantik, nak lagi cantik. dah kurus nak lagi kurus. mcm tak bersyukur jeee.

tia @ Ini Kisah Tia said...

olorh .. okey , rasanya Tia takde dalam senarai itu :)