ORANGES

Segmen Hira : Aku reti memasak, kau reti?

24 comments


sila klik banner ni kalau nak join ..

ehem .. saja nak join , nak menghebahkan juga yang aku ni bolehlah masak sikit-sikit .. bukan expert , tapi boleh tahanlah .. kiranya , kalau orang makan tak mati lagi lah .. nak puji sedap nanti , macam apa pula kan ..

kepakaran aku (pakar ke ?) dalam memasak adalah Spaghetti Bolognese .. aku memang suka belajar masak something yang aku suka , dan mungkin juga yang orang lain suka .. tapi , nak masak benda tu bahan mahal , lah ..

selain tu , kek batik .. kek batik , simple .. aku suka guna milo .. tak payah nak masuk oven ke apa .. senang cerita , biasanya orang panggil itu kek orang malas .. HAHA .. tapi , rasanya masa malas aku tak buat pun kuih tu ..

kalau lauk yang boleh makan dengan nasi , ikan masak asam pedas pun dah quite terror lah nak suruh aku masak .. goreng sayuran pun boleh .. jadi , bolehlah kira aku ni tak naive sangat dalam bab masakan kan ?

itu serba sikit yang dah biasa aku masak sendiri lah .. kalau dah expert sangat nanti , mesti aku dah pergi apply jadi chef .. tapi bab kek , biskut yang memerlukan oven aku masih lemah lah okay .. lalala ~
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

24 .16kg daun berguguran:

D'ya Marshmello said...

eceh..gudluck my dear.sama la kita, takdelah expert sangat bab masak2 ni.huhu

Jom baca : Nickname memainkan peranan dalam dunia blog

Tea Dno said...

@D'ya Marshmello
thanks dear.. hehe..

Unknown said...

tea tak reti masak la...masakkan yea

Tea Dno said...

@Bro ahmad
hahah... masak aje.. janji boleh makan..

Luqeem™ said...

aik dah tuka kaler..hehe

sy suka kek batik..:)

tea,kad raya dah sampai!!tqvm!

Tea Dno said...

@Luqeem™
kaler raya.. hehe..

wahh, eh? ok.. cepat juga sampai.. welcome.. :D

Ezad Skytech said...

kek batik..? buatkan boleh tea..hee~ lama tak makan da...

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
hehehe.. ramai juga yg suka kek batik kan.. ;P

Zahirah said...

wah, tea reti buat spaghetti. saya kalau masakan kampung saya layan la. masakan barat, jadi hampeh kejap. hahaha :D kek batik sedap! jumaat ni baru nak buat. alahai. tahu-tahu je tea ni eh? hoho

thanks for joining~ :)

iPai said...

mantap r tuh ada ikan masak asam pedas .. penting tuh !!

Tea Dno said...

@hira
masakan kampung memang the best sebenarnya.. western ni bukan makan selalu pun.. wahh, boleh hantar sikit ye... hihi.. ada kuasa psikik kot..

welcome dear.. :D

Tea Dno said...

@iPai
suka asam pedas ke? :P

abglan said...

Tak best la masak, baik berkebun he he

TiTi said...

tak pe yg penting pandai gak masak! hehe asam pedas menu terbaik dan wajib tahu masak :D

"Aku"....Nurul Azren said...

haaa... gud luck k.

Cik Reen melawat dari segmen yg sama... http://duniacikreen.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasak-kau-reti.html


jom sertai contest Cik Reen =>
http://siluncaimalang.blogspot.com/2011/08/first-ga-cr-perlukan-rakan-alam-maya.html

Tea Dno said...

@Tholeha Mustapa
asam pedas memang favourite.. wajib tahu cara nak masak.. hehe..

Tea Dno said...

@"Aku"....Nurul Azren
hehehe... mekasih ye.. :D

ct kektus said...

haha. kek batik tu lah yg paling senang nak buat kan tea. pejam celik pejam celik je dah siap. ;)

ct kektus said...

okeh. boipren tea dahh boleh masuk meminang lah macam ni. masak dah hebat. ;)

K said...

hehe, alien masak kat kedai jek. HAHA

P/S : kad raya dah sampai

Tea Dno said...

@siti kektus
haah tahu takpe.. nak buat pun kejap je.. huhu..

Tea Dno said...

@siti kektus
alorh, jangan lah.. masih belum mantap lagi.. taknak mak mentua bebel nanti.. maluuuu.. :P

Tea Dno said...

@sergeant keroro
haha.. sape yang masak? of course orang kat kedai tu.. :P

yeay, dah sampai! ok..... :D

Tea Dno said...

@abglan
hahaha.. tak reti berkebun laa.. :P