ORANGES

Bangga dengan sikap buruk , bukan sebaliknya ..

28 comments


yes ! aku jumpa lagi orang tak puasa ! adakah itu 1 tanda kegembiraan ? hell no ! itu adalah tanda marah .. aku nampak dengan jelas .. aku yakin orang itu seorang yang beragama Islam walaupun aku tak tanya nama dia ..

biasanya kata hati aku mengatakan benda yang betul ..

apa yang menyebabkan aku kata dia tak puasa ? mamat tu dengan selambanya merokok sambil ketawa mengejek .. dengan maksud , show off kat kami bahawa dia tak puasa .. kisah ? memang ye ..

ini gambar contoh je ..

pakcik teksi yang bawa kami pun menggeleng tengok gelagat kau ..

walaupun kau mungkin bangga kau tak puasa kat kami .. yelah , kami tak dapat buat apa-apa .. takkan nak langgar kau pula ? harapannya , 1 hari nanti terbuka lah mata tu nak rasa nikmat puasa setahun sekali ni ..

nak dimaki , boleh saja .. bukannya tak sampai hati pun .. tapi , ini kan bulan puasa .. aku maki kat blog pun apa yang aku dapat ? lagipun diri dah dewasa , akal ada boleh fikirkan lah ..



notakaki:
harini sesi menghabiskan duit ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

28 .16kg daun berguguran:

H.J said...

doakan agar dia berubah.

siti kektus said...

moga terbukak pintu hati dia tu. ;)

NasZ said...

skrg ni orang dah berani tak puasa terang2. dulu tak puasa, sorok2 je. isk2.

MOHD NASER.com

EYFAalias said...

report kat polis. biar dia kena naik van jenazah! huhuhu

EYFAalias said...

orang patutnya lagi malu la bila tak puasa. adoi. ntah pape ntah.

EYFAalias said...

Sekarang ni, ramai kot orang yang ponteng puasa. Ntah apa sebab ntah. Padahal bukan susah pun nak puasa ni. Dunia akhir zaman.

alif haris said...

hari tu pn nmpak lelaki melayu selmaba isap rokok kt lowyat ..
ciss betul ~

Ezad Skytech said...

mereka semua tu tak tahu kelebihan berpuasa ni..aishh..entah la..tak tahu la pe nak jadi..geleng kepala..

Bro ahmad said...

tangkap je..past tu byr denda..baru tau??

NasZ said...

tag awak untuk giveaway gulagulapelangi..hehe..

http://mohdnaser.blogspot.com/2011/08/giveaway-gulagulapelangi-jom-join-first.html

unieMARKS :) said...

dah byk kali nmpk bnda nii.hum

Tea Dno said...

@H.J
tu lah harapannya.. huhu...

Tea Dno said...

@siti kektus
hurmm.. Insyaallah..

Tea Dno said...

@EYFAalias
huhu.. kang tak sempat, kata panggilan palsu pulak.. TT____TT

Tea Dno said...

@EYFAalias
entah laa, bila tanya macam2 alasan adaa...

Tea Dno said...

@EYFAalias
dunia memang dah akhir zaman ni, sayang.. huhuhuh..

Tea Dno said...

@alif haris
huhuh.. jangan buat gitu pulak ye.. huhu..

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
tu lah geleng je lah kita mampu skang ni.. huhuhuhuhu....

Tea Dno said...

@Bro ahmad
tolong tangkapkan.. huhuhuh..

Tea Dno said...

@NasZ
thanks ye.. :D

Tea Dno said...

@unieMARKS :)
orang dah tak kisah lagi..

Tea Dno said...

@NasZ
dulu dgn skang memang jauh beza.. huhuuhhh..

Addin said...

manusia sekarang sangat tak ada sifat malu ! sheshh tembak je :D

Dalin said...

moga2 dier berubahh..

eh2.. sesi habiskan duit utk raya ke? hehe.. ^,^

abglan said...

bangga tak bertempat

sergeant keroro said...

doa jek biar dia sedar. membenci dengan hati jela, sebab kita tak ada kuasa

izfanora said...

semoga ada hidayah utk beliau..

iPai said...

call saja jabatan agama .. kene tangkap lagi puas ati .. ee, geram je tgk