ORANGES

Puas hati ke tidak dengan diri sendiri ?

22 comments


dah macam-macam produk keluar untuk mereka yang kurang atau tidak berpuas hati dengan bentuk tubuh badan sendiri .. ohh , entry ni memang nak bagi sentap ke ? anda yang nilaikan untuk aku ya ..

produk besarkan punggung dan buah dada .. salun kecantikan untuk cukur kening , buang tahi lalat di muka .. macam-macam ada dah kan ? dalam iklan pun , ada yang boleh tahan , ada juga yang buat aku meluat ..

entah , aku tak benci pun orang yang nak buat semua perubahan dalam diri ni .. sebabnya , kalau takde yang mencipta semua ni dah tentulah takde juga orang yang nak buat nak ubah nak tukar sifat kat diri tu ..

contoh , nak buat pembedahan plastik dibenarkan untuk keadaan tertentu .. sekarang ni banyak isu simbah asid , yang jadi mangsa dah tentu teruk kan .. hah , macam tu boleh lah nak kasi bedah buat balik muka asal ..

tukar apa pun , mesti tak kekal selamanya .. T____T

dan yang lain , khusus untuk perempuan .. nak cantik untuk suami tak salah .. tapi biar berpada , jangan buat benda yang haram pula .. lepas tu punya bangga tunjuk kat orang lain pula .. (oh , insaf huhuhu mengata diri sendiri)

kalau macam botox yang dah tentu tak boleh guna tu , tak payah lah nak mencuba-cuba lagi nak guna .. setakat amik vitamin pun dah boleh kan .. senangnya anda senyum selalu , mesti muda bergetah sentiasa ..

aku bercakap aku sendiri freehair .. tunjuk segala kat orang lain rambut , leher , tangan kat orang lain .. cuma aku nak tekankan , bila nak tukar-tukar benda dalam diri tu tengok dulu bahannya , sah dan halal ke untuk digunakan ..

tapi , aku memang tak boleh masuk langsung lah dengan iklan perempuan tettt , lelaki tettt dalam TV , radio , akhbar .. MALU MALU MALU wei walaupun aku dah lepas lingkungan 18 tahun .. lalalala ~



notakaki:
memang saja nak kasi mood aku ke laut lagi lah ni ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

22 .16kg daun berguguran:

farah hanim said...

hehe
btol2
malu kdg2 tgk iklan tett
tuk besarkan teett
eeee.geli la..lagi2 kalo tgk ngn famly
awaww

EYFAalias said...

takyah la nak ubah2. Tuhan cipta dah memang tersedia cantik dah semuanya.

Umedia Network said...

bhaha. Betul2. Like this one. :)

Freaky said...

iklan kecantikan perempuan lagi banyak berbanding untuk lelaki. hurmm.. =_=

Tea Dno said...

@farah hanim
haha tu lah.. ==,

Tea Dno said...

@EYFAalias
haahh.. kita pun cantik kan? hihi..

Tea Dno said...

@Umedia Network
terima kasih ue..

Tea Dno said...

@Freaky
haah tau takpe.. malu.. ==,

Bro ahmad said...

bersyukur apa yang ada tea..:)

Tea Dno said...

@Bro ahmad
haah.. betullah tu.. hurmm..

alif haris said...

sesungguhnya apa yg dianugerahlan itulah yg terbaik buat kamu :)

Syuxer said...

syuk setuju pe bro ahmad cakap..:)..Allah s.w.t dah bagi yang terbaik untuk kita..ada hikmah nape diciptakan camtuh camni..

Luqeem™ said...

brubah utk kbaikan..
produk kcantikan prmpuan yg mrapu..=.=..hehe

Tea Dno said...

@alif haris
haahh.. bersyukur lah.. :)

Tea Dno said...

@Syuxer
betul tu.. Allah pasti beri yg terbaik utk kita...

Tea Dno said...

@Luqeem™
hahaha.. memang pun..

Nani said...

tak salah asalkan jangan melanggar hukum agama...

Tea Dno said...

@Nani
tu lah.. hurm.. huhu..

siti kektus said...

bersyukur dengan sifat yang dah sedia cukup. ;)

siti kektus said...

cantek sekejap je buat ape, satu hari nanti yg botox2 tu, komfem berkerepot jugak. :p

Tea Dno said...

@siti kektus
huhu.. dah bersyukur dah ni.. dan menginsafi diri.. T___T

Tea Dno said...

@siti kektus
betullah tu.. asyik nak mencucuk muka je.. baik cucuk dengan kektus lagi ok kan? haha..