ORANGES

Duit bukan segalanya tapi duit memang penting !

26 comments


duit penting , tahu tak ? kalau tak tahu , sila bagi aku duit anda banyak-banyak .. lagi pula nak raya ni kan , banyak duit yang kena habiskan .. erm , tapi habis ke duit aku nak raya ni dan berduitkah aku ? hehehe ..

aku dah ada sikap pelupa dengan duit pula .. bukan aku seorang yang sangat sayangkan duit ke ? bukanlah hamba duit ya , tapi sayang sampai kadang-kadang kedekut nak berbelanja walaupun untuk diri sendiri ..

bila buka purse yang berlainan (maaflah sebab ada lebih dari satu purse) , tengok di dalamnya ada duit .. eh , lepas tu mulalah nak mengimbau kenangan .. "Bila pula aku letak duit dalam ni ya ? Beranak agaknyalah .."

kalau banyak ni yang disepahkan , melampau lah tu ..

hal yang sama berulang lagi , apabila aku buka bekas pen/pensil .. sedang menghumban semua isi di dalam ke luar , tiba-tiba duit terjatuh sekali .. "Siapa pula yang bagi aku duit ni ? Siap ada dalam tempat ni pula .."

cuma setakat ni , tak pernah lagi jumpa duit kepunyaan aku di dalam kocek seluar .. duit dah makin tinggi nilainya , orang pun sampai jadikan diri hamba kepada duit .. tapi , aku boleh pula main sepah merata-rata ..

lepas ni kena careful sikit , kurangkan careless .. bahaya ni kalau orang jumpa duit aku dalam tempat bukan-bukan ni .. (sebab aku ni kedekut , diulangi ke .. de .. kut .. bukan kedut !) lagipun , susah pula kalau tetiba nak guna duit tapi tiada !



notakaki:
dah nak raya ni selesema hinggap di hidung ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

26 .16kg daun berguguran:

EYFAalias said...

lepas ni kasi eyfa simpankan duit tea eh. ahahaha

D'ya Marshmello said...

bahaya tu, sama la dengan kiter kadang-kadang selalu sangat careless.bukan duit saje, barang-barang lain pon same.so tak hairanlah barang D'ya selalu hilang.ngehehe

Umedia Network said...

Betul2. Sekrang duit dikaitkan dgn kehidupan. Kalau tak ada duit, memang tak boleh hidup. huhu. Sebab segalanya memerlukan duit. :)

Akito Boron said...

money cant buy anything :)

theklon network said...

nice info

ainondreamergirl♥ said...

betul, duit sgt penting dlm kehidupan masa kini :)

SoLy SoLicious said...

haissh...cm byk aje duit..merata2...bak sini skeping..heee... kdg tu sy pun leh jadi pelupa jgk..hahaa.

NasZ said...

salam..dah tag awak dalam giveaway salwaismail..hehe..

http://mohdnaser.blogspot.com/2011/08/slw-2nd-giveaway.html

sergeant keroro said...

selalu gak camtu, ada jek duit tertinggal kat mana-mana :P

Tea Dno said...

@EYFAalias
err.. habis laa.. hahaha..

Tea Dno said...

@D'ya Marshmello
huihh.. barang lain tea tak pula.. hehehehe..

Tea Dno said...

@Umedia Network
haah.. nak kawin pun kena ada duit.. hoho..

Tea Dno said...

@Akito Boron
can buy something.. ;)

Tea Dno said...

@theklon network
thanks yahh..

Tea Dno said...

@ainondreamergirl♥
sangat2 penting.. kalau tak takkan ada org berbunuhan semata kerana duit kan?

Tea Dno said...

@SoLy SoLicious
aduhh banyak la pulak kan.. mana tahu kot2 yang disepahkan tu duit saidina? ;p

Tea Dno said...

@NasZ
mekasih ye.. :D

Tea Dno said...

@sergeant keroro
tu lah.. eleh, nak tiru le tu.. hahaha..

Ezad Skytech said...

penah jugak terjumpa duit selit2 ni..mmg selalu terfikir.."bila masa duit ni kat sini"..hee~

najihah sahami said...

ohohoho...duit raya alau takat dua hengget tu dah tak de nilainya dah...budak2 semua tak pandang. hampeh.

untung kalau jumpa duit merata2 tu. haha

Bro ahmad said...

tea dah kaya..duit letak rata2...:(
selamat hari raya tea

siti kektus said...

duit pemangkin kehidupan seseorang. hehehe ;)

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
kadang2 pelupa ya amat.. hhehehe..

Tea Dno said...

@najihah sahami
amboih.. kita masih pandang rm2 tu.. kalau takde rm2 tu, mana nak datang duit banyak2 lagi.. :)

Tea Dno said...

@Bro ahmad
bukan kaya, tapi kurang ingat.. selamat hari raya.. :)

Tea Dno said...

@siti kektus
haha.. memang pun.. xDD