ORANGES

Jodohkan atau kenen-kenenkan ..

22 comments


Situasi 1
di rumah aku

makcik E: S tu tua kau setahun kan ? dia tu melukis je , suruh belajar tidur ..
aku: ohh , budak lelaki biasalah tu kot ..
makcik E: kau pandai dari dia .. rajin belajar ya ..
aku: kalau pandai dah masuk MRSM/SBP (baca : dalam hati)

******

Situasi 2
di rumah aku lagi

makcik E: dah habis study , tak kerja ?
aku: tak .. nanti-nanti je lah cari kerja .. 
makcik E: kalau cari kerja , cari untuk S sekali ya .. (S anak makcik E)
aku: eh , kenapa pula nak carikan untuk dia ?

******

Situasi 3
dalam perjalanan ke kedai

makcik E: manis je muka kau ni kan .. nak pergi mana ni ?
aku: nak pergi kedai , beli surat khabar ..
makcik E: S dah masuk belajar balik ..
aku: senyum , tak perlu kata apa-apa (baca : dalam hati)

******

Situasi 4
sekarang , di rumah .. bersama nenek , maksu dan aku ..

nenek: blablabla .. E .. E .. E ..
aku: oh , dia tu kan asyik-asyik cerita pasal S tu kat tea ..
maksu: nak kenen-kenenkan (baca : jodohkan) lah tu kot .. HAHAHA ..
nenek: hish , tak payah ! tak berkenan ..
aku: euww , dah lah hi...... (terpikir sesuatu , so tak jadi cakap) err , taknak lah !!!


******


jadi , ada lagi ke zaman sekarang ni ibu bapa yang jodohkan anak masing-masing untuk berkahwin ? mungkin ada lah , sedikit kan .. tapi biar sajalah anak buat pilihan , lepas tu baru ibu bapa tolong tapiskan ..

kalau aku lah yang kena , tak sanggup you !! dah ada pilihan hati sendiri ..



notakaki:
rimas lah S , S , S ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

22 .16kg daun berguguran:

Nasz said...

dulu memang banyak. sekarang ni rasanya dah kurang.

MOHD NASER.com

Alif Haris said...

hahaha habis lah kene kawin ngn S :D

Tea Dno said...

@NasZ
tu lah.. dah moden..

Tea Dno said...

@alif haris
Insyaallah, tak.. hahahaha..

Unknown said...

amboi. tahu lah dah ada calon sendiri. aahhhaa

Unknown said...

Kalau eyfa, eyfa tak kesah. Sebab parents eyf tahu 'citarasa' eyfa mcm mana. huhuhu

Unknown said...

Kalau parents carikan lagi best. Boleh kahwin cepat! *gatal. ahahhahaha

Tea Dno said...

@EYFAalias
hahaha.. ada ke? :P

Tea Dno said...

@EYFAalias
kalau parents tea pilih ok lah.. kalau org yg jodohkan, huhh takmo lahh..

Tea Dno said...

@EYFAalias
hahahah.. tau pon!! :P

Nur Dalin said...

betul2!! awww.. geram!! grr.. ttba, "anak makcik bla.. bla.. bla." "eh.. kau pandai masak ni ke? anak mak cik punya peberet bla.. blaa.."

senak perottt.. uiks..

Ezad Skytech said...

hee..ada lagi ke macam ni..engatkan da takde da..=D

iPai said...

wewwiiitt .. dah ada tuh .. heheh

ala biasa laa tuh keneng2kan .. ada je pengalaman keneng2kan ..

buat2 senyum je .. wakaka ..

ct kektus said...

s tu ensem tak tea? kalau ensem ok la tuh. haha :p

ct kektus said...

kalau yg di jodohkan tu baik, memenuhi citarasa kite, hormat mak abah, kite ok je kot. kot lah. hukhuk

ct kektus said...

tea dah kawen t jgn lupa jemput. dah ada alamat kite kan. lalala :p

Tea Dno said...

@Dalin
hahaha tetiba kan? cam sadis sangat je nak jodoh menjodoh ni.. xDD

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
hahah tu lah kan.. pelik juga ni.. ==,

Tea Dno said...

@iPai
buat2 je la senyum, walaupun dalam hati.... err.. kita dan Allah je yang tau..

Tea Dno said...

@siti kektus
kita bagi kat siti nak? haha.. :P

Tea Dno said...

@siti kektus
haah..
kalau baik sape taknak terima..
rupa paras kurang pun takpe..
yeke takpe? ngeee..

Tea Dno said...

@siti kektus
amboi.. amboi siti..
lambat lagi.. lah..
ahahah..

p/s: kad raya siti bagi comel je.. :D