ORANGES

Masa yang ada jangan ditangguhkan ..

19 comments


masa itu emas ..

masa itu berharga ..

apa lagi mutiara kata yang boleh dikaitkan dengan masa ? ya , aku boleh nampak orang sekarang macam tak pentingkan masa sangat .. apa yang aku nak kaitkan ialah dengan sikap melakukan sesuatu kerja dengan masa ..

ada orang yang dah diberikan tugasan , tapi jenis yang suka bertangguh .. ya , tipulah kalau aku kata aku tak pernah bertangguh apabila buat kerja .. agak-agaklah .. takkan semua kerja pun kita harus bertangguh-tangguhkan ?


masa kena digunakan sebaiknya .. mana boleh bazir saja macam tu .. contohnya , kita tak sempat melakukan sesuatu kerja yang diberikan tu .. takkanlah tak terpalit langsung rasa bersalah di hati ? melainkan orang tu hati batu ..

orang yang paling aku respek ialah orang yang buat kerja tepat pada masanya .. apa yang diberikan , dia sedaya upaya menyiapkan dalam tempoh masa yang diberikan .. mungkin ada tangguh masa sedikit , tapi dia berjaya habiskan juga ..

jadi , cubalah buat sesuatu perkara tu dengan memikirkan masa .. menyesal kalau masa tu hilang begitu saja .. dan kalau nak sentiasa dihormati orang lain , cuba disiplinkan diri sendiri juga dengan menghormati masa ..



notakaki:
memang happy lah pergi berbuka puasa tadi ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

19 .16kg daun berguguran:

Bro ahmad said...

masa tea free tak? elok kalau masa itu terisi dengan kerja yang berfaedah....:)

shiema sufian said...

masa itu segala galanya :)

siti kektus said...

kalau lah boleh mintak masa di undurkan, mesti semua orang nak. ;)

Ezad Skytech said...

hee..pernah jugak la buat kerja bertangguh-tangguh ni..tapi boleh siap jugak tepat pada masanya..

alif haris said...

masa itu ibarat nyawa,
sekali dia pergi tak boleh datag balik ..
kecuali dgn izin Allah ..hehe

Mya said...

betullah. perlulah hormati masa selagi ada masa. kang dah takda masa baru tau cemana huuu =)

Nani said...

tabiat aku yg paling sukar dikikis ialah suka bertangguh dan suka buat keja last minute

izfanora said...

satu perkara yang tak boleh dikejar semula adalah masa.. perlu dihargai dan diguna sebaiknya..

abglan said...

Kadang-kadang badan rasa penat, nak relax sket... tu yg bertangguh tu

Tea Dno said...

@Bro ahmad
tidur kerja berfaedah tak? huhu..

Tea Dno said...

@shiema sufian
masa itu pengawal kita..

Tea Dno said...

@siti kektus
huhu.. sape yang taknak? kurang waras laa tu.. opss..

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
ok lah tu.. boleh siap tepat pada masanya.. tea ada sikit cuak kalau takleh siap ni.. huhu..

Tea Dno said...

@alif haris
betul tu.. kun fayakun..

Tea Dno said...

@Mya
dah takde masa habisslaaa.. tettt.. macam tu la bunyi nya.. ==,

Tea Dno said...

@Nani
kebanyakan orang memang begitu..

Tea Dno said...

@izfanora
tahu takpe.. erm.. selalu juga bazirkan masa ni.. :(

Tea Dno said...

@abglan
penat ok lagi.. kalau memang takde keje? hmm..

Joviancal Aren said...

ya betul tue..