ORANGES

Mimpi pahit dan manis

30 comments


aku cukup gerun dapat mimpi yang bukan bukan .. hmm .. aku tau mimpi tu mainan tidur .. sedangkan Mejuez ada post tentang "AKU MIMPI AKU MATI" , aku pun nak post jugak ..


orang kata memang tak elok tidur waktu siang ni .. sebab , waktu siang orang cari rezeki .. kalau tidur , alamatnya memang tak masuk lah rezeki ..

tapi , apa nak buat dah aku tertidur .. sedang tertidur tu , aku dapat mimpi buruk .. mula-mula memang baik je , happy .. dah nak ending memang tragis ..

aku paksa diri aku bangun sebab aku dah tau itu mimpi .. beristighfar lah apa lagi .. sampai macam sedikit fobia bila nak tidur .. mimpi hantu aku boleh tahan lagi ..

mimpi pasal kemalangan , bencana .. memang aku cukup gerun .. lebih lebih lagi kalau melibatkan orang lain .. sebab , benda tu pernah terjadi .. waktu tu aku darjah 6 lagi ..

aku tak kisah kalau melibatkan aku saja , kemalangan dan bencana terhadap aku saja .. tapi , aku tak sanggup kalau melibatkan orang sekeliling aku ..

just praying sume mimpi tu hanya mainan tidur je .. jangan percaya sangat , kalau betul terjadi pun itu hanya kebetulan .. selebihnya , itu kuasa ALLAH SWT yang menentukan ..



notakaki:
still teringat mimpi semalam .. hmm ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

30 .16kg daun berguguran:

K said...

yeke?? istighfar jela. semoga ianya mainan tido

Nasz said...

betul tu. saya pun pernah mimpi yang buat saya takut sangat2..

MOHD NASER.com

iPai said...

wah dasat ye .. tak pernah laa nak ingat mimpi2 .. tidur, mimpi, bangun je trus lupa

SoLy SoLicious said...

sy pernah mimpi smpai nangis...uhuhuh....mimpi semata

Luqeem™ said...

try baca..the other khairul pnya tafsiran mimpi..hehe

Gen said...

kadang kadang ada jugak mimpi buruk.. tapi lepas 2-3 hari terus dah lupaa.. hmm..

Unknown said...

mimpi kan mainan tidur..tapi tu la kan..kdg2 effect gak tau mimpi ni kat kt..huhu ngeri..

Tea Dno said...

@sergeant keroro
harapnya macam tu lah. hmm. :|

Tea Dno said...

@NasZ
huhuh. fobia jugak nak tidur lagi.

Tea Dno said...

@iPai
tea selalu ingat mimpi. kalau mimpi tu remeh, memang lupa laa.

Tea Dno said...

@SoLy SoLicious
mimpi sampai nangis. huhuh. itu biasa kot masa kecik2 dulu. skang jadi berdebar je. :|

Tea Dno said...

@Luqeem™
huhuh. masuk sana, nak cari itu lah. tapi lain pulak yang dibaca. >.<

Tea Dno said...

@liyanalalala
ada yang tea lupa. tapi kebanyakannya ingat. huhuh.

Tea Dno said...

@Cik Aish
memang efek. tak tenteram rasanya. huhuh.

Hafizin Jamil said...

mimpi yang buruk jangan citer kat orang tea..simpan je..ehe

Unknown said...

eyfa mimpi eyfa bunuh orang. haha. best oh dapat bunuh org!

Tea Dno said...

@H.J
memang tak cite lah tu. haha. bagi klu sikit je. huhuhh. :)

Tea Dno said...

@EYFAalias
dasat gila nih. kehkeh. ganas ohh.

Tea Dno said...

@Wanz Mejuez
itu pun tea penah mimpi. diri sendiri kena bencana. boleh nampak diri sendiri jugak. well, roh kita menerawang time tu. :)

Tea Dno said...

@Wanz Mejuez
mungkin juga. kalau sampai rasa sakit tu pun teruk juga, ada ke yang penah betul terjadi kat wan?

ct kektus said...

mimpi mcm tu boleh buat kite jadi berpeluh2 macam lari pecut seratus meter. sobs.

Tea Dno said...

@siti kektus
betul lah tu .. bikin cuak saja .. huhuhh ..

syuxer said...

mimpi kan drama ilusi..:)..tapi kadang2 dia petanda gak tuh..janji kalau buruk benar mimpi, tak perlu citer kat sapa2..istighfar banyak2..

Mr.Superman said...

abg pun selalu mimpi mcm tu..knp ek..T_T

Ezad Skytech said...

kalau da tersedar dari mimpi ni kdg2 je boleh ingat balik mimpi tu..biasanya kalau den bangun je dari mimpi mesti tak engat mimpi pe..

iPai said...

uhuh . ingat2 tuh ada org kata ada maksudnya .. hmm tp tak ingat hoho .

wah2 .. komen kat bawah tuh abg stalker sedang mengejar ..

Tea Dno said...

@Syuxer
huhu. tengs ye.

Tea Dno said...

@Abang Stalker
taktau lah, mungkin ada sebab kot. nak suruh kita makin tabahkan hati walaupun apa pun mendatang,

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
kalau mimpi terlalu buruk atau terlalu manis je yang tea ingat. yang simple sehari dua je tea boleh ingat. huhuh.

Tea Dno said...

@iPai
boleh tengok kat tafsiran mimpi. cuma jangan percay 380% dah le kan. huhuhh.

abg stalker memang sentiasa mengejar. :D