ORANGES

pantang

Leave a Comment
dalam kehidupan sebagai manusia ni . . .
setiap orang ade do's and dont's nye kan .
macam aku gak , ade some perkare yang aku tak suke , dan aku pun takkan buat perkara tu melainkan terdesak .

antara benda yang menjadi kepantangan aku ialah :

1. bila aku dah kemas2 , orang sepahkan barang aku semula .
memang aku akan cukup bengang , sebab aku tak sepahkan barang2 dia pulak kan ?
so dengan sukarelanye bile dia takde lak , aku cube untuk sepahkan barang dia semula . ha , fair la kan ?

2. teamwork yang takde co-operation .
bila diterangkan , memanjang ar blur je kan . terpinga2 cam orang yang tak tau ape2 , walaupun dah diterangkan banyak kali . tak pernah tolong menyenangkan hati group member yang lain , malah asik menyusahkan je .

3. bahan orang melebih2 .
aku suke gak la bahan orang ni , tapi biar berpada . jangan sampai terlalu menghina orang lain , sampai orang tu rase tak selesa ngan kita lalu habis tacink macink ngan kita . tak kuasa aku kot nak pujuk2 . sebab kebiasaannya , diri aku sendiri pun tak terpujuk .

4. orang yang tak alert dengan sindiran .
aku bukan orang yang jenis direct , sebab aku pun tau gak la perasaan orang lain .
orang lain je yang tak paham aku ni camne . benda ni terjadi ngan kawan2 gak , tapi susah la bila setiap perkara yang dicakap tu dipikir main2 . wei , aku ni gile2 , gile2 gak . ade tyme aku sangat serius ok ?

5. telefon yang mengganggu waktu tidur aku .
tengah nyenyak2 tido , tibe2 berbunyi tipon tu .
peh ai , cam tak boleh nak bunyi tyme lain la kan . salu sangat benda ni berlaku . tak kire la sape pun yang call . huhu . tapi benda ni tak la menambahkan kesakitan hati aku yang amat sangat .

6. aku tak suke menunggu , dan juge ditunggu .
ye , itu sangat2 pantang ye . aku dah janji waktu camni , but still tak sampai .
awal2 lagi aku dah cakap , yang aku tak suke benda ni . sendiri kena paham ar , cube jadi punctual . be on tyme , ini tidak . mengapa mesti amik 15min or setangah jam untuk tunggu je ? itu la orang kate janji melayu . ade je yang tak kena berkaitan mase ni .

ok , setakat ni dulu la rasenye . agak2 ade lagi , aku update je la .
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 .16kg daun berguguran: