ORANGES

phones part 1

2 comments
zaman berubah , orang pun turut berubah ikut kehendak masing2 . .
begitu gak ngan aku , tak pernah lepas dari benda ni sume .
kalau boleh , tiap kali phone baru kua , mesti nak g beli .
tapi aku bukan kaye , cukup ikut kemampuan diri je kan kan .


my 1st handphone model ericsson .

sumpah berat la kan phone tu . mase penghujung darjah 5 .
itu pun sebab gatal2 nak ade phone .


sagem yang comel .

my late grandpa yang bagi . sebab beliau dah dapat phone baru .
samsung yang comel pula .
oh ye , yang ni maju la sikit dar ericsson tadi tu kan .


nokia 2100 .

bertukar lagi .
mase ni darjah 6 aku start pakai .
my mom's yang bagi .
sangat la suke . almaklum la , kanak2 ribena .

nokia 3100 .

penghujung darjah 6 membawa ke form 1 aku pakai fon ni .
1st colour phone yang aku .
dah leh bawa masuk gambar berwarna , lagu polyphonic .
sebelum2 ni just , monophonic je kot .

nokia 3220 .

tadaaa . fon ni merupakan 1st hand phone yang betul2 aku punye .
tak pernah dirasmikan oleh sesiapa oleh ahli keluarga aku seperti phone2 lain yang sebelum ni .
pemberian abah aku , birthday present la kirenye .
lagi maju kan , siap dah leh capture gambar , bawa masuk lagu yang bersuara orang tu sendiri .
no more polyphonic , monophonic so bye2 . haha . (berlagak)
nak masuk form 2 aku dapat phone ni .
yang menarik ade lampu2 , tapi agak macam KE***G ar . huuu .




P/S: ade sambungan lagi . tak cukup lagi tu .
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 .16kg daun berguguran:

Derus said...

ish..dah pki phone ericsson time tu..muat poket tak...:)

Tea Dno said...

muat , tapi berat gile kot .
senangnye , tinggal kat umah je . .
maluuuu . . hehe