ORANGES

buat pilihan sebaiknya

Leave a Comment


hmm. kadang2 orang mintak nasihat aku tentang masalah yang diorang hadapi ketika itu.
kadang2 aku suke la jugak bagi nasihat tak berlesen ni.
sebab untuk renungan diri sendiri jugak.
bile aku bagi sesuatu nasihat kat memberm aku sangat2 la harap yang diorang boleh settlekan masalah tu dengan baik.
tak mau la buat decision yang salah.
nanti takut memakan diri, mase depan pun huru-hara nanti.


member sebaya aku misalnya. skang ni memang confirm tengah confuse fikir nak sambung blaja kat mane.
kadang2 diorang minat, tapi orang lain pulak yang menentang habis-habisan.
benda ni sebenarnya, tak leh jugak nak turutkan kate2 orang lain sepenuhnye.
sebab yang akan mencorakkan mase depan kita ialah kita sendiri.
bukan orang lain.
tak salah mintak pendapat orang lain, tapi berpada-pada. jadikan itu landasan untuk kita berfikir dengan lebih mendalam.
selain tu, mintak petunjuk pada Allah. kerana Dia yang menjadikan kita.
itulah sebenar-benar pertolongan yang kita perlu dapatkan.

bukan aku takde masalah. aku pun ade.
kalau member yang rapat dengan aku, memang akan nampak aku cukup kalut bile ade problem.
tapi aku jenis nasihat tak mau dengar la pulak. kan payah tu. =__________='
pape pun, kalau ade masalah berkenaan pilihan, hidup or mati and ape2 je la, pilih la pilihan yang benar2 baik.
sebab kita tak nak 1 pihak yang berpuas hati, sedangkan 1 lagi pihak merana sepanjang hayat.




: ingat tu. ingat tu.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 .16kg daun berguguran: