ORANGES

tak pandai nak ke dapur

1 comment
hai hey hui .

orang pompuan ni memang salu orang harapkan lah nak tolong buat keje rumah bagai . especially keje kat dapur lah iaitu memasak . tapi kalau dah namenye pompuan tapi malas nak buat segala macam keje payah gak . memanglah aku kadang2 ade gak pemalas terkumpul dalam diri tapi aku kena lah gigihkan buat keje2 tu . sebab aku ade keinginan , aku nak dapat masak sedap2 macam nenek dan mak aku . memang ummph lah kalau mereka yang masakkan . that's why aku gemok kot . hihi .

ok , berbalik kat cite tadi . aku tak suke lah bila seseorang pompuan ni tak pandai nak ke dapur tolong ape yang patut . kalau dah dari bujang macam tu perangainye . bila dah kahwin ? kalau berubah , untunglah weh . kalau tak ? sian kat mak sendiri nak kena masakkan untuk anaknye ni dan si anaknye punye suami serta anak2 . memanglah paham keje diorang , mungkin tak macam orang lain . tapi ade hari yang off/rest tu silalah rajin diri . kemas bilik ke , tolong gantikan mak masak kat dapur ke . sian mak hari2 nak masak banyak2 . nak kena pikir pulak nak masak ape untuk diorang , kang tak kena selera taknak jamah pulak .

mak sibuk2 masak kat dapur , yang pompuan ni boleh duduk depan ngan suami . taktau lah ape dibuat . anak2 tu , bukan setiap mase kena dalam dakapan je , cukup kita memantau dari mase ke semase pun dah ok , selagi anak2 tu ade kat rumah . kadang2 , tak cukup ngan tu . ade ke biarkan mak tinggal masak kat dapur sementare diorang anak beranak g jalan2 meriangkan hati . adehh . macam2 lah perangai manusia ni .

hopefully , aku tak macam tu lah lepas kahwin nanti . biarlah aku yang buat sendiri untuk bakal suami dan anak2 aku tu . taknak kena umpat macam ni balik . mak boleh rehat lah kat rumah , jage kucing je . hehe .
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 .16kg daun berguguran:

Miz eAn peaN said...

dok uma . tau tido jo . sapu . kemas bilik smue bknnye die nak buad . wan jugak yg buad . kene bebel tersengih2 . ahaha