ORANGES

sekat penjualan 'bir halal'

Leave a Comment
pagi ni baru bace paper . kan dah sibuk2 pasal isu bir yang dulu halal skang haram . aku nak nasihatkan kat sini , kita ni umat Islam jangan lah nak try minum benda yang pelik2 . kalau setakat air buah2an yang pelik2 tu takpe lah lagi . ini dah terang2 namenye bir . tak kira lah dia kate halal , cuba lah untuk elak .

kajian yang dilakukan , bir tu ade 0.05% alkohol . dah melebihi had syarak yang sepatutnya , 0.01% . ish3 . seram pulak aku . minuman2 macam ni , patutnye kena lah asingkan dari minuman yang memang konfem halalnye . ini jual pun berleluasa , takde pemantauan yang secukupnya .

air ni diimport dari negara Arab ye ? dan banyak jugak dijual kat restoran nasi Arab tu dengan harga rm3 sebotol . minuman ni tulis je bebas alkohol , tapi ujian yang dilakukan jelas dah lebih pun tahap alkohol nya . how ? so , kita as umat Islam ni must beware lah dengan benda2 camni . walau datang dari negara Arab sekalipun , kita kena ingat lah bukan sume nye orang Islam . kan kan ?

bersyukur jugak lah tak penah minum benda pelik macam ni . tengok botol pun aku dah seram . tapi konfem ke sepanjang aku hidup ni takde benda yang dulu nya halal skang haram yang penah aku telan ? Wallahualam . tengok je lagi akan datang . T____T







notamintakpenampar: banyak pulak isu halal haram skang ni , nanti dah takde benda yang boleh makan dan minum . banyak pihak nak jatuhkan Islam je skang ni . T___T
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 .16kg daun berguguran: