ORANGES

tanda-tanda kiamat .

5 comments
salam . aku tertarik nak tulis entry pasal tanda-tanda kiamat . kenapa ? sebab aku nampak dah banyak sangat benda yang pelik2 , bukan2 . agak risaulah .

TANDA2 BESAR:

-Hijaunya bumi arafah.
-Lahirnya ramai anak anak zina dari perkahwinan tidak sah atau perceraian tidak diluluskan mahkamah.
-Keluar sejenis binatang dari perut bumi yang digelar Dabbatul Ardhi.
-Keluar asap tebal dibumi hijaz.
-Munculnya nabi palsu yang ke 40.
-Diangkat al-Quran dan Ilmu addin dari manusia.
-Berlaku perang besar dikawasan kaukasus
-Runtuhnya Ka'abah diserang oleh orang habshah
-3 kali gempa bumi
-Keluarnya suku Yakjuj dan Makjuj.
-Bermulalah kekuasaan Dajjal.
-Munculnya Imam Mahdi.
-Turunnya Nabi Isa a.s.dan azannya mematikan yakjuj makjuj.
-Matahari terbit dari ufuk barat.
-Terdengar tiupan sangkakala pertama.

tanda2 kecil dah semestinya banyak yang berlaku . sebagai contoh aku ambil :
-bermaharajalela alat muzik . penyanyi perempuan semakin ramai yang dah nyata kita nampak di kaca TV .
-mengucapkan salam kepada orang dikenali sahaja . kita skang ni , kebanyakannya kalau tak kenal memang tak tegur sapa lah kan ?
- perempuan , berpakaian tetapi seperti bertelanjang . ini , aku taknak ulas lebih lah . entry dulu2 aku dah ade cakap .

banyak lagi , tapi aku petik sikit2 je lah . yang lain , korang boleh cari dan baca sendiri . harap2 kita sume dapat manfaat dari artikel2 ni . sekian .

source:
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

5 .16kg daun berguguran:

Aku Afzal said...

tq kerana mengingatkan.manusia ni pelupa :)

blogkereta said...

ramai yang dah nampak dan sedar tapi lebih ramai yang tak ambil peduli.... :(

Adam Roslan said...

Banyak petanda kiamat kecil yang berlaku sekarang ni. Tapi tak sedar sedar.


Nice blog TT.

Terkini: IKEA Meatballs Halal

Fie aka Tea said...

bila masing2 buat hal sendiri , tak pedulikan hal org lain , makin mslh menjadi2 . ape nk buat , dh akhir zaman . kdg2 sy sendiri pun tak bape nk btol sgt . T___T

fairus said...

MEMANG DUNIA NI SEMAKIN HAMPIR DENGAN KIAMAT... WALLAHUAKLAM..