ORANGES

tembel/ketumbit

2 comments
mate aku kena tembel laa ! aku takde pun ngendap sape2 mandi ke ape . huhu . dah la sakit , mate pun jadi macam kecik sket . kan dah kecil pemandangan aku . sob3 .

jadi , aku ade search la petua nak hilangkan tembel/ketumbit ni . ade yang suruh amik air pucuk bemban pastu campur ngan hempedu ikan haruan yang dah dihancurkan . tenyeh kat mate banyak kali . eh , tak . titikkan je , jangan tenyeh . sampai hilang la kena buat . tapi , mane pulak la aku nak beli ikan haruan . pasar jauh oi ! lagipun , aku jarang dah jumpa pucuk bemban tu . lagi , aku jumpa . guna bawang putih , then sapu kat mate yang kena tembel (air bawang tersebut) . dan yang terakhir aku jumpa , SUDU ! huh ? sudu ? geselkan 2 batang sudu kat mate sekali sehari sampai hilang . er , camne nak buat guna 2 sudu ? tak paham lah . T_______T bawang tu relevan kot kat aku . lagipun , ni sume petua nenek moyang kita .



oh , aku taknak la tembel sampai macam ni sekali . takut woah ! HUHU .



source:
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 .16kg daun berguguran:

armouris said...

lagi info tentang ketumbit di SIHAT SELALU - Radang Punca Ketumbit

Tehuzz said...

wahh. TQ!