ORANGES

Bukan timbulkan isu , cuma meluahkan rasa ..

18 comments


aku rasa aku tak pernah terpanggil untuk timbulkan isu politik di mana-mana .. sebab , aku sendiri memang tak berminat .. bukan tak berminat untuk ambil tahu , tapi usia aku sendiri belum mengizinkan aku untuk berbuat demikian ..

tapi , apa yang aku nak sampaikan .. kebebasan korang mengundi itu memang adalah pilihan masing-masing .. tak ada siapa-siapa nak larang mahupun marah .. cuma korang kena pandai-pandai guna akal korang yang waras tu ..

aku rasa dalam usia aku sekarang , aku dah boleh beza mana yang baik dan mana yang buruk .. kalau dah buruk depan mata , Allah pun dah tunjuk pelbagai dekat kita .. tak usahlah nak nafikan lagi , ke korang nak hidup dalam porak peranda ?


negara kita ni dah cukup aman sebenarnya .. kalau korang nak bandingkan dengan negara lain yang berperang saudara sesama sendiri ? seagama pula tu .. itu pun korang masih tak dapat tangkap gambaran lagi ke .. haishh ..

nak berpolitik , politik lah korang .. nak sokong mana terpulanglah .. jangan berlebih-lebih sangat sudahlah sampai timbulkan sensitiviti kepada pelbagai pihak .. sebab nanti siapa yang susah ? diri korang , family korang ..

aku tak berani cakap lebih-lebih pun .. takut pula kena banned blog kesayangan aku ni .. mana yang tersinggung untuk benda ni , harap maaf sangat-sangat ye .. sebagai warga belia yang muda , aku ada hak bersuara juga ..



notakaki:
aku masih sayang negara ni ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

18 .16kg daun berguguran:

SoLy SoLicious said...

tia nak jadik wakil rakyat ka? teehee..gurau je

Niena Pengembara Ilahi said...

berwajah baru jugak ke

Niena Pengembara Ilahi said...

yg tdi tu silap komen sbnrnye..nk komen kt tmpat org len pnye hehehe

Niena Pengembara Ilahi said...

hmmmm... hakikatnya camtu lah.. tp kekadang sedih jgak bla kta berada di negara islam tpi benarkah cara pimpinan Islam?

siti kektus said...

ya. ya. kite berhak bersuara tea. is ok. ;)

Bro ahmad said...

politik kotor...:(

EYFAalias said...

eyfa tak pernah ambil tahu pn pasal politik.

Ezad Skytech said...

kita sebagai rakyat mmg berhak bersuara...tapi adakah suara rakyat macam kita akan didengari...huuhhh~

abglan said...

Yeah!! jom sokong PKR!! yehaaaa

Tea Dno said...

@SoLy SoLicious
mmg xla kan..xde sape nk sokong pn nt..

Tea Dno said...

@Niena Pengembara Ilahi
berwajah lama kak..haha..

Tea Dno said...

@Niena Pengembara Ilahi
haa..kantoi..haha..

Tea Dno said...

@Niena Pengembara Ilahi
hmm apa nak buat..

Tea Dno said...

@siti kektus
itulah..takut juga sebenarnya..hurmm..

Tea Dno said...

@Bro ahmad
dah tu takkan nak BERSIH?hurmm..

Tea Dno said...

@EYFAalias
memang terbaik lah kan..huhuhh..

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
depa xnak dengar lantak pi..huhuhu..yg penting ceq dah bersuara..

Tea Dno said...

@abglan
rasanya tak mungkin..kbai..