ORANGES

Apakah itu , adakah saya ?

12 comments


sejak dua empat enam menjak ni aku memang tak approve pun komen korang semua .. arr , aku memang nak approve pada niatnya tapi aku kalau dah approve memang nak membalas satu-persatu .. so , let it be dulu buat masa sekarang okay ..

aku perasan ada pertanyaan tentang KOR SUKSIS .. okay , apa itu kor suksis ? itu adalah singkatan kepada pasukan sukarelawan siswa/i polis .. memang ditubuhkan khusus di universiti .. kalau di peringkat sekolah , pernah dengar tentang KADET POLIS ?

masuk sini bukan sekadar elaun , elaun , elaun .. tapi , sebagai backup .. ye , sekarang persaingan kerja sangat hebat .. belajar pun bukan tentu dapat kerja yang sama dengan apa yang kita praktikkan .. lagi yang tak ada apa experience lain macam , AKU ..

dan bukan calang-calang dah habis degree nanti nak try apply jadi polis ni .. bukannya start dari bawah , (baca : degree) dapatlah masuk ke bahagian pegawai terus .. dengan ada ilmu polis yang dah tersemat selama 3 tahun , Insyaallah ..

ehem , duit tak payah keluar banyak .. sebab PDRM sendiri akan support ..


banyaklah juga , ada kelas undang-undang .. pelajari tentang akta-akta tu semua .. dan yang best , bila dapat latihan luar .. takut gelap tak payah masuklah .. (tapi aku tengok senior yang putih putih tu still juga putih so apa takut)

cuti cuti ? berkorbanlah banyak sedikit .. orang lain sedap terbongkang dekat rumah sampai sebulan plus plus .. kalau dah masuk suksis , potong setengah cuti tu .. lagi sekali , kalau tak sanggup tarik je lah diri .. tak payah nak merungut macam-macam ..

setakat ni mental fizikal aku masih mampu bertahan ..

err , please lah .. aku rasa nak update pasal lain .. tapi balik-balik pasal suksis juga .. dah terasa macam nak bermegah-megah pula aku lulus masuk suksis tu .. dan , pasal boleh jadi slim melim tu aku still unsure .. sebab makanan asyik provided je ..

keke ..



notakaki:
lapar lapar dan lapar lagi ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

12 .16kg daun berguguran:

ct kektus said...

Hehe. Chayok bkal polis! :)Hehe. Chayok bkal polis! :)

Munn Jaafar said...

hooo...tak lama lg ada lah insp.tea! aminnnnn

=)

aamalinaazman said...

hehehe
x pela...owg lain x cite pasal suksis pon
betol2
bes je tgk member join suksis =]

Nasz said...

wah..baguslah. makan makan makan..hehe.

MOHD NASER.com

Ezad Skytech said...

ada bakal polis ni nanti...:D

Unknown said...

nnti tangkap bro aje la....(

tahniah,

Tea Dno said...

@siti kektus
amboi..dia lak yg excited kan..

Tea Dno said...

@Munna
Insyaallah,mudah2an dengan berkat doa korang..

Tea Dno said...

@aimie amalina
best jgk..tp yg join ade yg nak keluar plk..huhu..

Tea Dno said...

@NasZ
amboihh..nanti gemuk gemuk gemuk..wakaka..

Tea Dno said...

@Ezad Skytech
Insyaallah jika dpt..:)

Tea Dno said...

@Bro ahmad
hahaha..pun boleh ape..