ORANGES

Kecil ke besar , masih sama je ..

5 comments


dari kecil sampai ke besar , aku rasa ada habit yang memang tak pernah lari .. aku rasa kebanyakan orang pasti mengalami benda ni .. betullah , kalau tak betul aku berani kerat jari kelingking setengah je .. erkk , tak jadilah ..

jatuh market nanti .. wakaka ..

pergi tadika masa 5 , 6 tahun .. ada je barang kenit-kenit macam pensel , pemadam yang hilang .. dah masuk sekolah rendah , sekolah menengah pun masih ada barang yang hilang .. lepas tu tuduh kawan .. aiseh , kanak-kanak betul ..

walhal sendiri yang salah letak ke apa kan ..

tapi tak dinafikan juga , kawan-kawan jenis kaki meminjam juga ..


masuk kolej , masuk universiti .. ingat dah boleh manage barang sendiri dengan baik .. rupanya tak juga , masih ada yang hilang .. semalam je aku dah kehilangan pensel mekanikal .. tak ketemuan , salah letak agaknya ..

nasib ada another pensel , kalau tak aku mesti dah nangis guling-guling ..

setakat barang begitu je hilang tak apa lagi .. yang tak boleh nak handle bila ada baju , seluar yang hilang semasa sidai di ampaian .. nak pergi ambil je tengok dah tak ada .. orang tu terambil sekali agaknya ..

lagi pula , ada underwear hilang .. yang buat pelik tu , ada penyangkut khas untuk benda tu je .. so , boleh letak banyak-banyaklah kan .. tetiba tengok satu penyangkut tu dah kosong .. lain masih ada .. erkk ? (bukan kisah aku)

ada orang berkenan , tapi agak-agaklah yang dalam pun tak akan nak kebas .. alahai , dah macam kasihan sangat bila benda yang di dalam tu pun dah tak mampu nak beli .. tak suruh beli yang ratus-ratus pun .. RM 9.90 ada rasanya ..



notakaki:
walau ada pengganti , masih nak pensel purple itu .. sobs ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

5 .16kg daun berguguran:

Niena Pengembara Ilahi said...

hehehe,,betul :D

SoLy SoLicious said...

underwear ilang ditiup angin kot...hahaha

abglan said...

ha ha ha!!! lawak... lawak... tp sebabnya aku taknak cakap kui kui kui

Syuxer said...

what?underwear pun ada orang kebas..isk isk isk..tak kan sampai berkenan sangat hehe..

siti kektus said...

hilang panties tak pernah lg. tp kalau bju, seluar, kain batik itu biasa masa sekolah. hehe


ehem. spesel ke pensel purple tu. hehhe