ORANGES

Bercinta baru setahun jagung .. Alahai ..

7 comments


hari ini nak membebel masalah orang bercinta pula .. bukan apa , kadang-kadang aku rasa macam meluat tengok gelagat pasangan yang baru bercinta ni pun ye juga agaknya .. (atau erti kata lain , jealous)

ye lah , bercinta baru setahun jagung .. ada tu memang tak sampai setahun pun .. memang loving , caring segala .. tak makan cukup risau , tak dating seminggu berkali-kali memang tak lengkaplah erti cinta tu ..

masa bahagia gila-gila tu , semua yang korang buat dengan pasangan tu korang nak cerita kat kawan-kawan kan ? biasalah tu , heboh lebih .. setakat tengok wayang , makan-makan orang lain tak bercinta pun buat ..


aku nak cakaplah , biasanya awal bercinta memang macam tu aku tak nafikan .. tapi , lepas 2-3 tahun korang tahu sendirilah .. tak ada maknanya nak pujuk-memujuk , pujuk rayu semua tu .. sebabnya , dah bosan ..

haa , itu baru bercinta kan .. korang fikir sendirilah kalau dah kahwin kelak jadi apa gaya pula .. nak tengok muka pasangan sendiri pun tak lalu agaknya .. so , kenal kejap lepas tu terus je lah ke jinjang pelamin ..

bercinta selepas kahwin lebih seronok aku rasa .. usia percintaan yang lama memang jemu , lebih-lebih lagi kita tak tahu apa akan terjadi pada hari yang mendatang kan .. tanpa ikatan yang sah pula tu ..



notakaki:
kalau dah masuk ke bab cinta ni , memang mood aku tengah berkecamuk lah tu ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 .16kg daun berguguran:

EYFAalias said...

alaaaa. kite nak kawen tp boyfriend kite lum cukup duit. ce mana? ahahaa

RATU QASEH SAIFUDIN said...

haha..pujuk pujuk?..xyh dua tiga tahun..dua tiga bulan je pon daa bosan daa..haha..
~xde kaitan ngan mrSayang..=)<3~

SoLy SoLicious said...

di awal percintaan, bse la tu...

azrijohan said...

tau xpe..

siti kektus said...

kalau kena cara, mungkin tak bosan la tea. ;)

Bro ahmad said...

bercinta dengan kahwin kan beza tea..dah ada tangungjawap masing2 kena laksanakan sebaiknya...jangan samakan bila duk bujang ni hmm

alif haris said...

betul .. bercinta lepas kawin lg best kan :)
hehe