ORANGES

perkara yang membuatkan anda gemuk??

4 comments
ok, memandangkan aku terima request, yang menyuruh aku bagi tips untuk gemuk.
so, aku turutkan la. bukan tips kot, tapi perkara. kan lain tu. heheh. -iktibar untuk aku. :D-

1. makan mase perut betul2 lapar. kalau makan time ni, mesti rase nak makan sedaya yang mungkin. korang akan ambik ape je yang korang rase nak makan. ni lah kate orang, ikut rase binasa. HU HU

2. bersengkang mata 24 jam khas untuk meluangkan mase bersama internet tanpa melakukan benda lain. yela, bila dah tak bersenam, duduk depan lappy/PC je. lemak2 kita tu berkumpul kat satu tempat. dan bertambah2 hepi lemak tu sebab kita tak usaha nak buang dia. HA HA

3. kekecewaan, kemarahan punca gemuk. sebab, ade certain peoples, kalau dorang ade sikap ni dalam diri dorang secara tiba2, so tiba2 jugak la dorang akan makan untuk hilangkan rase kecewa, marah itu.

4. malas. ye, malas boleh buat jadi gemuk. bila orang suruh buat sesuatu, seringkali je bagi alasan. "ah, malaslah!"

5. tidur kurang boleh gemuk, tidur terlebih2 pun boleh gemuk. so, sape yang nak gemuk tu tidur la bebanyak kot. HE HE

6. terlalu banyak makan makanan berlemak, bergula. minum air berkarbonat, yang dalamnye ade kandungan gula yang tinggi.

7. bahagia punca gemuk? hm. aku rase ye kot. akibat aku terlalu banyak gembira. bila kita hepi, darah akan terpam dengan lebih laju dari biasa. bila gelak banyak2, pipi akan bertambah tembam. haiyoo.

8. makan makanan segera. tengok TV makan junk food, depan lappy/PC makan megi. heh. -macam aku je kot- pastu nampak iklan kat TV, wah segala macam ade. and segala macam tu jugak la kite nak try makan, makan, makan lagi. HA HA

9. gemuk ni disebabkan baka/keturunan pun ye gak kadang2. family aku memang gen berbadan besar. sebab ade keturunan pakistan. hmm. so, kalau tak makan pun kitorang memang dah gemuk. HE HE

10. idea aku ketandusan, benda ape lagi ntah boleh jadi gemuk. hm, rajin2 la tanye kat encik google. tak pun, gi la minum susu APPETON WEIGHT GAIN tu. tak tau la berkesan ke tak. aku tak nak, dan takkan try. sebab aku nak kurus. KAH KAH




: idea merepek aku. tak copycat dari sape2. :|
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 .16kg daun berguguran:

N said...

huhu.
no.2 ngn n.o3 aku ngaku tu spesies aku
haha
and aku berpendapat setelah 4 bln berlalu,aku mmg berjaya kumpul lemak pd satu tempat tersebut..
agagaga

Tea Dno said...

hahaha. congrats yaw. adoiyai.
hahaha.

mrWann said...

huhuhu...ley caye ke statement nih??
lbih kurg sume da penah cube..xde pon gmuk..huk3..
krus je..hehehe

:p

Tea Dno said...

alah. dh mmg ditakdirkan kurus, nak wat camne. heheh.
btw, tu statement tangkap muat terus dari otak. haha