ORANGES

mangsa keadaan

1 comment

kenapa eh bila setiap kali ada kejadian antara laki dan pompuan, mesti pompuan yang disalahkan?
memang mane2 pegi pun orang akan nampak salah pompuan je eh?
laki tak pernah bersalah ke dalam pape hal?
tak paham tanggapan manusia kat muka bumi ni.
cuba2 la buka mata, nilai betul2 tiap2 1 perkara tu.

kadang2 la kan, aku nak bergurau gak ngan BF sendiri macam member2.
bukan selalu, tapi yela kan.
dah mungkin salah aku, aku kan kasar tak lembut macam pompuan2 len yang si dia kenal sebelum ni agaknye.
memang betul, dia tu tak pernah la cakap ngan aku macam member2.
tapi AWAK betul konfem ke, yang awak tak pernah cakap camtu?
awak kate pk dulu sebelum cakap, so awak sendiri pk la dulu ye.

bila dah bergaduh, aku mula ar kuakan ape yang aku rase.
ape yang aku tak puas at.
dah nak buat macam mane, aku ni bukan seorang yang pandai nak luahkan perasaan.
even ngan member yang benar2 member, bila aku tak puas at kadang2.

cuma nak cakap la, yang pompuan ni memang akan selalu la jadi mangsa keadaan.
bila2, dalam ape2 situasi je la pun.
kadang2 tu, pk la kan.
cuba cari salah sendiri sebelum nak marah, bengang dengan ape yang si pompuan mulut celupar ni berkate2.
jangan dah terhantuk baru tergadah.
haaaah, betul ke tak peribahasa yang aku gunakan tu?
ush2.




P/S: aku tercari2 earphone sony tapi tak ketemu. nak mengadu pada siapa, aku tak tau. call adek sendiri pun tak pick up. sepak tau?
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 .16kg daun berguguran:

nikaviolet said...

hye...smbung gegar 1000 blogger...
salam perkenalan...sudi2 lh dtg blog nika..

http://nikaviolet88diary.blogspot.com/