ORANGES

Cabaran 31 Hari Mencari Cinta: 2. Perut Buncit

Leave a Comment


Assalamualaikum.

Rasanya kebanyakan daripada kita tak suka kalau ada perut yang buncit kan? Kalau time pregnant tu lainlah, memang suka tengok perut buncit yang comel. Sebab ada baby. Boleh belai lagi, kan comel. Hihihihi. Rindunya time tu.


Okay, berbalik kepada perut buncit disebabkan faktor kegemukan tu memang sangatlah tak suka. Saya sendiri pun tak suka, sekarang ni terasa perut buncit sedikit sebab asyik makan, makan dan makan. Tak berhenti makan. Memang telan alfalfa je lah nak bagi slim semula ni.

Ciri-ciri perut buncit yang saya suka, hanya pada suami saya sahaja. Kalau buncit, maksudnya berbaloi apa yang saya masakkan untuk suami setiap hari. Nanti bila kata tak ada perut, kata isteri kat rumah tak masakkan pula. Apalah, mentaliti orang sekeliling ni.

Buncit macam mana pun perut, kena maintain bagi tak dihinggap sebarang penyakit berbahaya. Lebih baik mencegah daripada merawat. Kelak dah dapat macam-macam penyakit, makan beribu-ribu jenis ubat pun dah tak guna sebab penyakit tu tak akan pergi dah.

Perut buncit seringkali dilihat sebagai satu kelemahan dalam diri setiap individu. Begitu juga saya, apabila pakai baju nampak sangat tak elok, cutting lari sana sini. Saat tu mulalah terfikir yang negatif sahaja. Confidence level pun boleh merudum tau.

Lepas melahirkan anak satu ni, cutting saya memang lari habis. Perut dah macam ada 'isi' lagi gayanya. Disebabkan baru tersedar daripada mimpi yang panjang ni, sekarang saya amalkan supplemen Lecithin dan Alfalfa setiap hari.


Memang best, sebab rasa lapar tu tak adalah kerap macam selalu. Lecithin dan Alfalfa pun bukannya khusus untuk kurus dan hilangkan perut buncit saya ni, tapi juga sentiasa memperbanyakkan susu badan saya untuk diberi kepada Samirah.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 .16kg daun berguguran: