ORANGES

Vitamin E aka vitamin cinta.

Leave a Comment


Assalamualaikum. 

Salam jumaat. 

Hari ni saya nak share sikit dengan anda semua manfaat Vitamin E kepada tubuh badan kita:

1. Vitamin E melambatkan proses penuaan jadi kita boleh feeling muda sikit. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu untuk mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat serta membantu wajah nampak lebih berseri agar tidak kusam. 

2. Vitamin E kaya dgn antioksidan yg dapat mencegah penyakit kanser dan mencegah penyakit alzheimer yang sering berlaku dalam kalangan warga emas.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, 'dingin' adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Jadi dengan pengambilan vitamin E dapat membantu mengatasi masalah 'dingin'. Pssst, vitamin E ni terkenal sebagai vitamin cinta dalam kalangan suami isteri tau. Makanya, lelaki pun boleh mengambilnya.

4. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, kawasan aerola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap di mana berlakunya pigmentation selepas kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Parut stretch mark juga boleh pudar.

5. Bagi wanita yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual. Selain itu, vitamin E juga membantu mengembangkan salur darah serta dapat menghalang pembekuan darah daripada berlaku.


Memang best sangat ambil vitamin E ni tau. Saya sendiri, walaupun baru je cuba makan untuk diri sendiri (kalau sebelum ni asyik promote pada orang lain tentang kebaikan vitamin E ni) tapi dah boleh rasa kesannya tau. Memang cepat betul bertindak balas dengan badan.

Kan saya dah kata, vitamin E ni sangat dikenali sebagai vitamin cinta dalam hubungan suami isteri. Ehem. Memang suka betul, sebotol vitamin E Shaklee boleh tahan sehingga 4 bulan tau. Sangat-sangat jimat dan berbaloi-baloi!!

Saya bersedia menjadi SID pilihan anda dan konsultasi secara percuma akan diberikan sekiranya berminat.

Nama FB: Fatehah Hassamuddin
Page FB: Ceria Sihat Bertenaga
Blog: tehuzz.com
Call/SMS/Whatsapp: 0136717202
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 .16kg daun berguguran: