ORANGES

Cucumber Mask & Egg White Pore Foam dari Skin Food

Leave a Comment


memandangkan sekarang tengah obses dengan produk kecantikan, aku pun melaksanakan misi ke Jusco Bukit Indah tempoh hari. segala kedai Skin Food, Etude House, Face Shop dan lain-lain ada dekat sana. Tony Moly je yang tak ada. kat CS ada la, tapi tak sempat nak pergi sebab aku rushing pun semata-mata keobsesan aku ni. teruk kan? orang lain yang jadi mangsa.

okay, masuk-masuk je. aku jalan-jalan dulu. kat ground floor tak best, (actually bukan tak best, tak ada yang dalam list) terus ke 1st floor. naik je terus aku nampak segala kedai kosmetik korea, kan. ermm, aku bukannya minat pun korea punya lagu ke apa ke. cuma, aku dapat tahu yang produk penjagaan kulit diorang best. mungkin ya, ataupun taktik perniagaan. (Tea Dno jadi mangsa)

nampak Skin Food dengan Face Shop dah gelabah, nak masuk yang mana ni? Encik DT terus lepaskan aku macam kambing keluar kandang dah. aku pun masuk Skin Food dulu, terbelek-belek then tanya kat beautician tu apa suggestion dia untuk kulit aku yang jenis oily dan open pores ni beserta jerawat. so dia pun kata yang muka aku ni jerawat naik sebab oily je. mendapatlah aku cucumber mask.

bila masih tak puas hati, minta pula cleansing foam. beautician tu suggest-kan egg white pore foam. function yang ni untuk refine pores yang ada dekat muka ni. ermm, tapi belum guna lagi. sebab aku nak habiskan dulu facial foam yang masih ada lagi. sekarang guna Skinz tapi tak complete set pun. oh ya, yang cucumber mask tu untuk soothing muka kita ni dan control la minyak masak yang keluar ni.


actually, ada je Skin Food ni dekat BP Mall. tapi seriously, aku berpusing-pusing dekat tempat yang sama banyak-banyak kali tak jumpa-jumpa pun melainkan Tony Moly je. kot aku yang rabun tahap gaban that's why tak jumpa. huhuhu. lain kali nak masuk Face Shop, bukan untuk aku ya tapi nak suggestkan untuk Encik DT produk acne yang sesuai untuk dia. mesti ohsem kan dia lepas tu.

okay, bila korang beli apa-apa produk dekat Skin Food ni minimum RM20 dan ke atas, korang akan dapat loyalty card. so bila dah banyak-banyak cop yang korang dapat atas card tu bolehlah redeem hadiah ya. satu cop RM20, so bila aku nak complete-kan semua ni? HAHA, rabak, rabak. (senang nak dapat cop sebenarnya, yelah satu item pun dah berapa hengget. kehkeh.)

rasanya sebulan sekali nak masuk kedai ni.
nak tukar produk, yang sekarang ni tak jalan dah.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 .16kg daun berguguran: