ORANGES

Fujifilm Instax Mini II.

2 comments


sebelum tu, baca ni.

at last, I got my Instax Mini 25 that I have dreamt for a year. actually, dreamt for a year tu sebenarnya Instax Mini 7s bukannya Mini 25. dengan tak semena-mena tukar fikiran bila dah tengok specs memasing. ada kelebihan dan kekurangannya. so why not spend more money for a valuable camera, rite? lagipun aku ni beginner je, better ambil yang auto untuk senangkan aku. walaupun sebenarnya, manual lagi mengajar kita jadi lebih intelligent.

mana gambar mana gambar? kejap.

bila lens dibuka.

try dirikan Pinky ni pula. ^^

sangat teruja bila sampai. tapi bila pakcik poslaju tu sampai rumah, aku pula yang tak ada di rumah. actually, I don't expect pun yang parcel tu sampai masa hari aku pergi jalan-jalan Kolumpo @ Kuala Lumpur dengan member. by the way, dah siap pesan awal-awal dekat adik kalau ada apa-apa parcel sampai tolong terima dan jangan buka. hehe. sebab family aku tak tahu aku dah beli kamera ni, later baru beritahu. konon-konon kasi surprise lah ek?

aku beli dengan harga yang agak murah. banyak kali compare harga dengan orang lain yang jual online. and compare juga yang jual dekat kedai. dekat Low Yat pun ada satu kedai je yang aku jumpa murah sikit dari tempat yang aku beli ni. tapi tak apalah. sebab orang tu tak ada free a box of film. yang ni ada, so serupa je lah. dengan seller yang ni, aku tambah lagi 3 kotak filem. takut tak cukup, lepas tu malas nak cari dekat luar sebab dah tahu mahal.

kadang-kadang ada yang jual filem ni sampai harga RM32! sangat mahal. mostly, kedai jual dalam range RM25 je lah. itu pun dah sangat mahal. huhuhu. again, dekat Low Yat aku jumpa harga RM20! sangat teruja uols. siapa nak bagi harga yang macam tu? tapi kalau ada orang nak support kasi aku free je film ni lagi syiokk maa. setakat ni baru buat pembaziran filem sebanyak 4 keping. 1 tak jadi. merapu punya gambar. 1 lagi gelap. so, 2 je okay.


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 .16kg daun berguguran:

ct kektus said...

akhirnya setelah setahun kan. :D

lepas ni target gadjet apa pulak. hoho

Tea Dno said...

@ct kektus
ehem lepas ni iPad pulak ah. hahaha.