ORANGES

Dugaan.

4 comments


dah seminggu aku balik ke batu pahat ni. tapi, hati aku masih lagi meruntun nak pulang ke rumah. dah 1 tahun setengah aku menetap kat bumi batu pahat ni, tapi masih tak serasi lagi. apa memang sampai habis tahun aku duduk sini pun aku takkan serasi ke duduk sini?

orang kata banyakkan bersabar. itulah dugaan duduk di tempat orang. yela, dah tentu hometown sendiri lagi seronok kan? lagi-lagi dapat duduk dengan family sendiri. sekarang ni, aku duduk dengan kawan-kawan di rumah sewa. lagilah macam-macam pe'elnya.

baru lepas cuti mid-sem seminggu. sepatutnya minggu depan cuti lagi sebab deepavali dan awal muharram. tapi, cuti ditarik balik. katanya, pelepasan cuti untuk budak India sahaja. rasa tak adil pun ada, sebab cuti orang Melayu kebiasaannya semua orang akan cuti. hurm. nasib, kan.

kawtim dengan lecturer sendiri, Insya-Allah dapat cuti buat sendiri. uni taknak bagi cuti sudah. kalau dah namanya budak degil, aku tetap akan balik juga. tengoklah, esok petang ke. why must petang? semua tu adala sebabnya. orang sibuk konon.

huh, esok pagi ada latihan menembak senapang M16 sebenarnya. doakan aku yang terbaik. doakan juga aku dapat markah yang tinggi dalam pengumpulan mata menembak esok. bila sebut M16, aku teringat MI6. sebab baru je tengok SKYFALL.

BEST GILA SKYFALL. TAK RUGI GI TENGOK. LAGU ADELE - SKYFALL TU PUN BEST. CAM HORROR SIKIT.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 .16kg daun berguguran:

ct kektus said...

apa yg tak serasinya tea oi.


dulu dah pernah guna m16. masa plkn. :D

azeemazain said...

wahh da lama xsinggah sini,..ehehe. study rajin2 tea ya =)

Tea Dno said...

@ct kektus
biasalah..nak merasa hidup sorang2 dalam utan lak...hahaha...alaa..kita pun.. :p

Tea Dno said...

@zieyzain
hehe kamu pun same. good luck