ORANGES

Tunjuk belang.

4 comments


hidup ini sukar.

ya, sukar.

sukar tapi tak susah? hah, ya ke?

macam ni, kita memang sejak kecil disuruh berbuat baik dengan sesiapa sahaja. tak kira tua mahupun yang muda. walaupun orang tu jahat sekalipun, kita tetap kena buat baik padanya.

tapi, bila dah terlampau baik pun tak boleh sebenarnya. ada orang yang akan terus ambil kesempatan ke atas kita. kira macam pijak kepala ar. tak ke terus-terusan rugi kat diri sendiri.

ya, aku juga faham yang kalau buat baik pada orang kita akan dapat balasan baik, bukan?

hurm, baik macam mana pun. orang lain pun kena ar consider pada orang lain juga. macam aku, aku bukanlah orang senang untuk bagi orang 'menepek' saja dekat aku sepanjang masa. aku pun ada masa susah aku, kawan.

for example, dah bagi pertolongan. pandai-pandai ar balas balik pertolongan yang dah diberi tu. jangan nak buat bodoh saja. dalam dunia sekarang ni dah tak ada benda yang free. masuk tandas pun 20 sen.

jangan sampai aku tunjuk belang aku siapa nanti dah lah. baru semester 1 nak naik semester 2 kan. orang lain belum cukup kenal lagi aku siapa. betapa kerek, kedekut, jahatnya aku. nak kan? tunggu ar. haha.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 .16kg daun berguguran:

emy|farid said...

jgn biarkan org ambil kesempatan,
tpi mudahan segala perbuatan baik dibalas dan jika tdk di dunia, d akhirat kelak. amin

Munnafendy said...

fuiyoh garangnya akak senior...hihi

H.J said...

tandas kat negara lain makin mahal..haha

Zahirah Dzulkifli said...

Eh, bukan 20 sen dah. 30 sen, 40 sen. Semua benda dah naik harga. Hoho