ORANGES

Mind set

6 comments


mind ni kadang-kadang dah terdidik dengan macam-macam benda yang diajar sejak dari kecil lagi. apa nak buat, kan. it is normal, actually. kadang-kadang benda yang kita dah biasa tu boleh kita ubah bila dah besar namun ada juga yang maintain sampai ke sudah.

huhu.

macam aku lah, selalu sangat fikir bila makan banyak berat naik. tapi sebenarnya tak pun. bila aku makan banyak berat aku maintain, bila tak nak makan berat aku naik sekilo dua pula. haih, pelik. tapi norma kehidupan yang gemuk nak kurus, yang kurus nak gemuk.

tapi bila dah mind set begitu, buat apa pun tak guna. Walaupun dah tahu berat tak akan naik walaupun makan banyak, still juga mogok tak mahu makan. Lepas tu beriya nak berjogging segala tapi yang pastinya tak buat, pun. Well like what just I'm saying just now, it's because of our mind set.

Nasihat aku, bersyukurlah dengan apa adanya. Tak payah nak fikir sangat gemuk kurus tu semua. Sebab yang pasti memang akan ada juga orang yang nak ke kita ni walau apa rupa pun. Ciptaan Allah tu kan indah belaka. Jadi face and accept it. Memang lumrah perempuan nak perfect, tapi cuba belajar menerima. Kan bagus?
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

6 .16kg daun berguguran:

QasehSuci said...

chaiyok-chaiyok...insyallah boleh...

SoLy SoLicious said...

sentiasa bersyukur dengan apa ada ^^

Mr.Superman said...

hm...hm..hm..selalu fikir awek yg akan masuk meminang abg.

Tea Dno said...

@QasehSuci hahaha. InsyaAllah. :D

Tea Dno said...

@SoLy SoLicious yup tahu takpe. :)

Tea Dno said...

@Abg Stalker aik. tak boleh. tak boleh.