ORANGES

Perkara yang bermain di minda ..

2 comments


kadang-kadang , bila dah terlalu lama aku menyepikan diri untuk satu-satu perkara .. pasti akan ada perkara yang bermain di minda .. orang di sekeliling aku pada waktu itu merindui aku ke tidak sesudah aku tiada ?

maksud rindu , merindui , dirindui itu bukanlah hanya buat sang kekasih .. tapi , perlu juga situasi itu dalam kalangan rakan-rakan , keluarga or mungkin orang yang pernah tak berapa nak rapat tapi penting ?

bila dah lama tak menjejakkan kaki ke sekolah :
adakah cikgu masih mengingati dan mengenali aku sekiranya tiba-tiba aku datang menjenguk mereka ?

bila dah lama berjauhan dengan keluarga :
adakah parents , adik , nenek , saudara aku rindu padaku ?

bila dah lama tak jumpa rakan-rakan :
apakah mereka masih perlukan aku di sisi mereka ataupun dah ada rakan yang lebih baik lagi ?

bila dah lama tak bersua dengan kekasih :
kau masih setia padaku ataupun tidak ?
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 .16kg daun berguguran:

iPai said...

hee, memang banyak perkara yang bermain di minda .. dan disebab itulah bersangka baik adalah lebih baik untuk menenangkan keadaan ..

namun, hati2 itu perlu .. bukan bersangka baik yang akhirnya akan dipijak2 ..

all the best utk final exam k ..

Alif Haris said...

begitulah manusia yg punya minda dan perasaan :)