ORANGES

Ada kebaikan dalam kejujuran ..

7 comments


susah kan bila dah bahagia , tetiba ada pula benda yang datang mengacau kebahagiaan kita tu ? bila nak merungut banyak-banyak pun , kita kena fikir balik .. benda tu semua dugaan daripada Allah SWT ..

kita sebagai hamba-Nya saja , so bahagia macam mana pun .. kalau dah someone tu belum confirm jodoh kita .. selagi tu lah ada dugaannya .. sedangkan pasangan yang halal pun boleh bertikam lidah apa lagi yang lain ..

yang penting , cuba bersikap tenang .. kalau terserempak dengan skandal , ex-lover etc. .. dan si dia tak tahu .. tetap juga ceritakan pada si dia .. sebab itu lebih baik daripada si dia dapat tahu dengan sendirinya ..

kalau dia tahu dengan sendiri , kelak dapat timbulkan masalah lain .. kejujuran itu memang amat penting dalam sesebuah perhubungan selain dapat mengelakkan isu fitnah yang tak pasal-pasal ..

terserempak dengan skandal , ex-lover , etc. tu bukan kehendak kita .. dah takdir .. jadi , bila dah ceritakan semua pada si dia tu kalau dia tanya macam-macam .. sila jawab dengan sabar .. kebaikan yang kita nak , kan ..

jadi , itu kisah hidup aku untuk , semalam ..



notakaki:
aku dapat gosip baru .. woahh ..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 .16kg daun berguguran:

deeyamorten said...

waaaa... blog dah pink balik! hahaha..

i did the same thing as you do. betul ckp kau. kalau dia tau sendiri atau tau dr mulut org lain, benda yg sebenarnya tak ada apa2 pun boleh jadi haru biru. huhu..i've experienced that :)

Unknown said...

tak suka curang2 tea nampak kita ni tiada pendirian

Niena Muhammad said...

Salam Aidiladha..

Mr.Superman said...

abg selalu curang dgn skandal2.teman tapi mesra knnn..:P Gila jujur ni.#mampus klu gf tahu.Hhaha

ieza ashaari said...

untuk kebahagian dan ketenteraman jiwa sendiri, percayalah, lelaki yang baik akan percaya dengan kita. bila dier dgr dari mulut org lain, dia bertanya dengan baik dan bukan terus menyalahkan.

tea akan boleh beza, lelaki yg suka mencari kesalahan dengan lelaki yang mencari penyelesaian. :)

Alif Haris said...

terserempak dgn ex.. relax sudah .. hehe

Unknown said...

kite sbg pompuan..mesti nak citer sume kat si dia... tapi mesti si dia fkir mcm2...tpi btol la better kte btaw sniri...

hai tea! lame x lepak sini! hw r u?