ORANGES

Tulisan comel tak semestinya bersih ..

6 comments


masa zaman kecil-kecil .. aku selalu nak terikut-ikut cara orang lain menulis .. aku memang suka tengok tulisan yang cantik , lawa , menarik tertarik kau memang da boom .. memang kepantangan aku kalau nampak tulisan macam tu ..

sampai lah dah besar sikit (sikit saja , tak banyak macam sekarang) .. aku dah pandai tiru gaya tulisan orang lain .. mana aku nampak berkenan saja , aku cuba try test lah sampai aku puas hati , dan aku amalkan gaya tulisan itu ..


tapi , kebiasaannya tulisan yang aku tiru gayanya tu bertahan paling lama pun setahun saja .. sebab aku bosan , nak mencari tulisan yang lebih canggih kononnya .. dan sekarang rasa macam dah beridentiti , tak mainlah tiru-tiru ni !

aku kagum dengan tulisan lelaki yang kemas , bersih , comel .. kebanyakannya yang aku jumpa mesti tulisan perempuan saja yang cantik .. tapi , ada juga lelaki yang memang mempunyai tulisan lebih cantik dari perempuan ..

tulisan juga dikatakan melambangkan personaliti diri masing-masing ..

Beberapa rahsia yang tersirat dari cara menulis tulisan tangan antaranya:
1. Tekanan
* Tekanan yang kuat.
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas debahagian belakang kertas.
Sifatnya: Sihat, cergas, pantas/cekap/cepat, dan sedikit agresif.
Read more >>

bergantung juga rasanya .. kalau dah memang orang tu jenis tulisan tak boleh diubah apa-apa , apa nak buat .. mana-mana points yang agak nak betul tu , kebetulan saja rasanya .. (redha tulisan memang tak cantik .. wakaka ..)

jadi , bukan semua tulisan perempuan lawa-lawa dan tidak semestinya tulisan para lelaki itu hodoh-hodoh ya ! pandai-pandai anda saja nak buat spekulasi buruk sendiri .. jahat tau !



notakaki:
apa agaknya corak kehidupan baru aku ?
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

6 .16kg daun berguguran:

alif haris said...

tulisan alif cmne ye ? hihi ..

Bro ahmad said...

tea tulisan bro buruk kan2

siti kektus said...

dulu masa sekolah ada trend tau tulisan yang cantek2 tu. semua macam berlawan tengok siapa lagi cantek.

kite pon salah sorangnya lah. tapi, tetap nmpak comot. tak cantek pon. sobs.

EYFAalias said...

tulisan eyfa memang tak pernah lawa. dr dulu sampai skrg. rasa benci tgk tulisan sndri.

izfanora said...

xper.. tulisan izfa cantik.. *tetiba.. hihi..

practice make perfect.. :)

deeyamorten said...

tulisan aku buruk gilosssss.....